Vivenda convoca ajudes dotades amb 8,1 milions d’euros per a donar solució residencial a persones vulnerables
Les entitats locals podran sol·licitar estes subvencions

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda ha convocat les ajudes per a facilitar una solució residencial immediata a persones en situació d’especial vulnerabilitat que disposen d’un pressupost de 8.102.600 euros.
En concret, esta convocatòria, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, inclou entre les persones en situació de vulnerabilitat les víctimes de violència de gènere, víctimes de tràfic amb finalitats d’explotació sexual, víctimes de violència sexual, persones objecte de desnonament de la seua vivenda habitual i persones sense llar.
La vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, Susana Camarero, ha destacat la importància d’esta iniciativa, i ha assegurat que “cap persona en situació d’especial vulnerabilitat ha de quedar desprotegida”.
Una oportunitat més enllà de la vivenda
A més, Susana Camarero ha afegit que “estes subvencions no solament busquen proporcionar una llar a les persones en situació de vulnerabilitat, sinó també oferir-los una oportunitat de reconstruir les seues vides amb estabilitat i dignitat”.
Així mateix, Camarero ha subratllat que “la col·laboració amb les entitats locals és clau perquè les ajudes arriben de manera àgil i efectiva a les persones afectades. El nostre objectiu és que les ajudes es tramiten amb rapidesa i eficàcia, garantint una cobertura immediata als qui més ho necessiten”.
Esta mesura podrà ser sol·licitada per les entitats locals de la Comunitat Valenciana, que assumiran la responsabilitat de gestionar els recursos i garantir solucions residencials a les persones beneficiàries.
Sufragar despeses
Les ajudes es destinaran a cobrir els gastos d’arrendament, els drets d’ús o qualsevol règim d’ocupació temporal de l’immoble necessari per a l’atenció d’estos col·lectius, i podran ser aplicades als gastos produïts entre l’1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2025.
La quantia de l’ajuda es determinarà en funció de criteris objectius, com la grandària de la població, del municipi o mancomunitat.