La Generalitat posa en servici la passarel·la sobre la V-21 que permet la unió de la Pobla de Farnals amb la costa

La infraestructura entra en servici esta setmana després d’una inversió de més de 2,6 milions d’euros

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

La Generalitat ha posat en servici la primera passarel·la sobre la V-21 que donarà continuïtat a l’eix de vianants i ciclistes que unix el nucli urbà de la Pobla de Farnals amb la costa, i “soluciona així un problema de vertebració entre els dos nuclis de la localitat”.

Així ho ha destacat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, que ha visitat este divendres la zona a on s’ha dut a terme la intervenció, junt amb la directora general d’Infraestructures i Projectes Urbans, M. José Martínez Ruzafa, i l’alcalde de la Pobla de Farnals, Enric Palanca.

Per al titular d’Infraestructures, esta actuació, que ha comptat amb un pressupost de 2.625.324,75 d’euros, representa “tant l’aposta del Consell per vertebrar els diferents termes municipals com l’aposta per una mobilitat equilibrada per a afavorir la connectivitat”.

Pobla de Farnals presenta un nucli de població

La Pobla de Farnals presenta un nucli de població bastant desenrotllat al costat de la costa, que, fins ara, tenia impedida la connexió de vianants i ciclistes amb el nucli urbà principal i amb els municipis de l’interior de l’Horta Nord a causa de la barrera que suposa l’autovia V-21.

Les obres es van iniciar, en una primera fase, amb la construcció d’un itinerari des del nucli urbà fins a l’enllaç del camí a la Mar amb la V-21. La longitud total del tram és de 755 metres i té un ample útil de 4 metres, que permet la convivència, així com la mobilitat adequada, entre vianants i ciclistes.

Després, en una segona fase, es va instal·lar la passarel·la, que és una estructura metàl·lica de 68,50 metres de longitud total situada sobre l’autovia, té una geometria tipus arc i està dividida en dos obertures de 34,25 metres cada una.

Compliment de la normativa d’accessibilitat

A més, té sengles rampes que complixen els paràmetres que marca la normativa d’accessibilitat. En el costat oest de la V-21, la rampa de la passarel·la es prolonga com a plataforma fins a connectar amb el final del vial de vianants i ciclistes, ja construït en la fase I, que també té una amplària lliure de 4 metres.

Mentres que en el costat est de la V-21, el tram és d’uns 57 metres i la rampa connecta amb un vial similar al tram del costat oest fins a enllaçar en la vorera del vial existent del carrer Lepanto, en el nucli urbà de la platja de Pobla de Farnals.

Així mateix, tot l’itinerari format pels vials de connexió, les rampes i la passarel·la sobre la V-21 disposa d’un sistema d’enllumenat sostenible i, en diverses àrees de l’itinerari, s’han plantat diverses espècies arbòries i arbustives, i també s’ha instal·lat en eixa zona una capa de 5 centímetres de grava decorativa.

Les obres es van iniciar el 8 de juny de 2023 i el termini d’execució ha sigut de 17 mesos. A més, l’actuació ha sigut finançada per la Unió Europea-Next Generation EU, a través del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada