Les obres de l’Estació Central del TRAM d’Alacant modifiquen els accessos a les zones d’aparcament
La modificació s'aplicarà des del dijous 19 de desembre des de primera hora del matí
Les obres de l’Estació central del TRAM d’Alacant que executa la Generalitat obliguen a modificar a partir del pròxim dijous, 19 de desembre, els accessos a les zones d’aparcament de l’estació d’Adif d’Alacant/Alacant Terminal
Els treballs previstos obliguen a tancar l’accés a l’aparcament des de l’avinguda de Salamanca, per la qual cosa en coordinació amb l’Ajuntament d’Alacant i Adif s’ha decidit condicionar l’entrada i eixida de vehicles des de l’avinguda Aguilera (carrer Alcalde Rafael Millá Santos).
També s’obriran al mateix temps dues noves zones de parada expressa, per a l’arribada i eixida de viatgers, substituint a l’actual, que deixarà de prestar servei. Una d’aquestes parades estarà situada al carrer Bono Guarner, amb accés des de l’avinguda Salamanca i el carrer Serrà / Catedràtic Senant Llaudes i, l’altra al carrer Alcalde Rafael Millá Santos, amb accés des de l’avinguda Aguilera, enfront de l’accés a l’aparcament de l’estació.
A més, també s’habilita una zona exclusiva per a parada expressa de viatgers amb mobilitat reduïda en la zona de parada de taxis en el recinte de l’estació, amb accés des de l’Avinguda Salamanca. Quant als accessos per als vianants a l’edifici de l’estació, de moment, es mantindran tots els existents, inclòs l’accés sud per a persones de mobilitat reduïda.
Les obres de l’estació central van començar el mes de novembre passat amb els treballs previs d’inspecció de terrenys, identificació i reposició de serveis i instal·lacions de l’estació.
Duració superior als 4 anys
El pressupost d’adjudicació dels contractes de construcció i direcció de l’obra ascendeix a 102 milions d’euros (IVA inclòs) amb un termini d’execució de 52 mesos.
El projecte arreplega l’execució d’un tram de túnel de 72 metres de longitud, de connexió amb la infraestructura ja executada sota l’avinguda de l’Estació, i la nova estació central sota superfície, que comptarà amb els corresponents accessos i vestíbuls, i la planta que albergarà andanes i les quatre vies, amb les seues respectives infraestructures i instal·lacions.
L’Estació Central permetrà crear un gran node intermodal on convergisquen els fluxos de llarg recorregut, el sistema tramviari i els serveis amb autobús urbans, metropolitans i interurbans.