Sanitat instal·la en 185 centres sanitaris un sistema digital de gestió de torns per a agilitzar l’assistència

A través d'aquesta eina, el pacient comunica la seua arribada al centre i rep informació sobre la seua cita, l'hora i la sala d'espera a la qual acudir

Sanitat en Valencia

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

La Conselleria de Sanitat ha instal·lat un sistema digital de gestió de torns en 185 centres sanitaris de la Comunitat Valenciana, una eina destinada a agilitzar i organitzar el circuit assistencial des de l’arribada del pacient fins que és atés en la consulta.

Per províncies, compten ja amb aquest sistema digital 55 centres de la província d’Alacant, 35 de Castelló i 95 de València.

Segons ha explicat el secretari autonòmic de Planificació, Informació i Transformació Digital de la Conselleria de Sanitat, Bernardo Valdivieso, “es tracta d’un nou sistema digital que permet optimitzar el flux de pacients que assisteixen als centres de salut i organitzar l’itinerari assistencial que han de seguir. D’aquesta manera, s’aconsegueix una millor organització de l’activitat diària en els centres, la qual cosa beneficia tant als pacients com als professionals”.

Cites electròniques

En aquest sentit, el pacient amb cita presencial ha de registrar la seua arribada al centre sanitari introduint el seu SIP o el NIF en el quiosc digital, que se situarà principalment en el vestíbul. En eixe moment, obté un tiquet amb un codi de set dígits, la informació de la cita, l’hora, el servei assistencial, lloc de la consulta (planta i edifici), i sala d’espera.

A continuació, a través de les pantalles que hi ha instal·lades en les sales d’espera, el pacient és avisat del seu torn gràcies al codi que ha obtingut prèviament. “Aquest sistema digitalitzat permet controlar els temps d’espera de cada pacient i alleujar la càrrega administrativa als professionals del centre, la qual cosa repercuteix positivament en la millora de l’atenció que reben els usuaris del centre”, ha assenyalat Bernardo Valdivieso.

A més, després de finalitzar la consulta, el pacient que ho desitge pot sol·licitar un justificant d’assistència en el mateix quiosc digital.

Implantació en els centres de manera progressiva

La implantació d’aquesta eina en els centres sanitaris s’està realitzant de manera progressiva. L’objectiu de la Conselleria de Sanitat és que, a la fi de l’any 2025, la majoria dels centres de salut, centres d’especialitats i hospitals compten amb aquest sistema de gestió de torns. Posteriorment, s’estendrà a la totalitat de centres assistencials.

Per a això, la Conselleria de Sanitat ha realitzat una inversió de 10,8 milions d’euros que permetrà el desplegament total d’aquest sistema en els centres sanitaris del Sistema Valencià de Salut. Es tracta d’una actuació que s’emmarca en l’Estratègia de Salut Digital dissenyada per a dotar al sistema sanitari dels recursos tecnològics i tècnics que afavorisquen una atenció sanitària de qualitat orientada a l’excel·lència.

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada