La Generalitat llança una aplicació per a consultar l’estat de les sol·licituds d’ajudes per la DANA

La plataforma permet a les persones afectades conéixer l’estat dels seus expedients en temps real

Una grau recogiendo escombros de una empresa afectada por la DANA en Valencia

Jorge Gil. Europa Press

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

La Generalitat, mitjançant la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (Dgtic) i la Direcció General de Simplificació Administrativa, ha posat en marxa una nova aplicació que permet a la ciutadania consultar l’estat de les ajudes rebudes per a pal·liar els efectes de les riuades del passat 29 d’octubre.

Esta ferramenta, accessible a través de l’enllaç següent, permet a qualsevol persona comprovar de manera ràpida i senzilla l’estat actual de totes les ajudes associades al seu DNI/NIF. Així, la plataforma dona accés a conéixer l’estat dels seus expedients en temps real, cosa que facilita la gestió i evita la incertesa en la tramitació de les seues ajudes.

Per a garantir la major accessibilitat possible, l’aplicació oferix diferents mètodes d’accés: certificat digital, sistema Cl@ve, Punt Labora o identificació per SMS (sense necessitat de certificat digital).

En eixe sentit, esta nova aplicació és un servici addicional al que es pot consultar mitjançant ‘Carpeta ciutadana’ i es posa a disposició especialment per a aquelles persones que no disposen de certificat digital, a fi de facilitar el seu accés a la informació de manera més senzilla. A més, la informació sobre l’estat de les ajudes també està disponible telefonant al telèfon d’atenció ciutadana 012.

Un pas en la digitalització i la transparència

Així mateix, la pàgina web del Pla Recuperem València centralitza de manera senzilla i accessible tota la informació vinculada amb la riuada. Des d’esta es pot accedir a tot el catàleg d’ajudes que ha posat en marxa el Govern Valencià, com les ajudes per pèrdua de vivenda, de vehicles, per a autònoms, empreses i la resta de mesures que s’estan aplicant.

També permet dur a terme gestions i contactar amb l’oficina virtual d’atenció ciutadana, una plataforma dissenyada per a facilitar a la ciutadania l’accés, de manera no presencial i per videoconferència, a estes ajudes. Este servici, indica Presidència, respon al compromís de la Generalitat amb la transformació digital, oferint un model d’atenció accessible, flexible i segur.

Amb esta iniciativa, la Generalitat continua avançant en la digitalització dels seus servicis i en la millora de la transparència i accessibilitat de la informació per a la ciutadania. Es tracta de projectes que permeten avançar cap a una administració menys burocràtica, més eficient i pròxima a les persones.

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada