Alacant acull la jornada ‘Sumem talent. Claus per al creixement empresarial amb Labora’
La jornada, enfocada a empresaris i associacions empresarials, se celebrarà el pròxim 3 de març

Labora, juntament amb la Cambra de Comerç d’Alacant, ha organitzat la jornada ‘Sumem talent. Claus per al creixement empresarial amb Labora’ que se celebrarà dilluns que ve 3 de març en el Marq d’Alacant.
Dirigida a empreses i associacions empresarials de la província d’Alacant, la trobada té l’objectiu d’acostar tots els servicis que oferix Labora. La inscripció és gratuïta i l’entrada lliure.
Durant la jornada, personal tècnic explicarà com Labora pot ajudar les empreses a enfortir el seu equip i millorar la competitivitat del seu negoci. En concret, s’exposaran les ferramentes per a captar talent adaptat a les necessitats dels negocis, com accedir a programes de formació a mesura per a potenciar les habilitats dels equips, així com les subvencions i ajudes disponibles per a la contractació. A més, els assistents comptaran amb exemples d’empreses que han treballat amb Labora i exposaran com ha sigut la seua experiència.
Labora s’ha marcat com a objectiu de la present legislatura potenciar la seua relació amb les empreses de la Comunitat Valenciana mitjançant un servici de gestió integral d’atenció personalitzada. En este sentit, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació ha incorporat 54 tècnics d’atenció a empreses amb el propòsit de captar les ofertes d’ocupació que requerisquen les empreses i, d’esta manera, aconseguir la confiança d’estes en la capacitat del servici públic d’ocupació com la ferramenta més fiable i completa per a trobar als professionals que precisen.
Modernitzar les institucions
L’objectiu que perseguix el Servici Valencià d’Ocupació i Formació és modernitzar les institucions i servicis del mercat laboral per a avaluar i prevore les necessitats de capacitats i procurar una assistència personalitzada i a mesura, així com contribuir a l’adequació entre la demanda i l’oferta d’ocupació, les transicions i la mobilitat en el mercat laboral.
Les funcions que farà el personal especialitzat en empreses inclouran accions de prospecció empresarial amb la finalitat de localitzar les necessitats d’ocupació, així com la captació d’ofertes d’ocupació, amb el propòsit d’ajudar el personal orientador de Labora a adequar els processos i itineraris a les necessitats del mercat de treball. Així mateix, també es busca programar visites a les empreses i celebrar reunions amb el personal responsable de recursos humans d’estes.
Les seues tasques també aconseguixen la creació i manteniment de l’agenda de contactes i bases de dades amb la informació necessària per al millor coneixement de les empreses ocupadores, així com col·laboració en les funcions de suport tècnic, estudi i documentació en matèries específiques d’ocupació.
Cada Espai Labora compta amb un d’estos tècnics, de manera que les tasques d’atenció a empreses arriben a tot el territori de la Comunitat Valenciana. Este personal tècnic s’incorpora a cada Espai Labora gràcies al cofinançament de la Unió Europea, a través del Fons Social Europeu Plus.