Ivace+i incrementa el pressupost de les ajudes per a innovació fins als 7 milions d’euros
El termini de presentació de sol·licituds estarà obert fins al 25 de març
![](https://www.economiadigital.es/valencia/wp-content/uploads/sites/2/2024/01/Clases-innovacion.-Foto-Freepik-1000x665.jpg)
L’Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i) destina, en 2025, set milions d’euros (un 27 % més que en 2024) per a donar suport a projectes d’I+D, desenrotllats bé de manera individual per pimes o en cooperació amb grans empreses, que ajuden a donar solució a possibles necessitats científiques o tecnològiques.
“Este increment —ha assenyalat la consellera d’Innovació i presidenta de l’Ivace+i, Marián Cano— atén la gran demanda que la convocatòria va tindre l’any passat entre les empreses, i la voluntat d’Ivace+i de concedir el màxim de l’ajuda prevista en la convocatòria per al desenrotllament de projectes d’alt impacte en l’àmbit de la tecnologia i la innovació”.
Les ajudes d’I+D, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), tenen com a destinatàries les xicotetes i mitjanes empreses i les empreses innovadores jóvens amb menys de cinc anys d’antiguitat, per a les quals no s’establix un mínim de personal propi per a poder beneficiar-se de l’ajuda.
Anticipació del 75% de la subvenció
“Per a facilitar el desenrotllament d’estos projectes i sabedors de les dificultats que tenen algunes empreses per a dur-los a terme, la convocatòria preveu anticipar fins a un 75 % de la subvenció concedida i cobrir els costos d’auditoria de les empreses beneficiàries, contribuint amb això a una major simplificació administrativa”, ha indicat Marián Cano.
La convocatòria també inclou com a requisit per a la concessió de les ajudes el compliment del principi europeu de “no causar un perjuí significatiu al medi ambient (DNSH)” per part de tots els projectes als quals es vaja a donar suport.
L’aplicació d’este principi demostra un compromís ferm cap a un desenrotllament sostenible, garantint que les iniciatives no només impulsen el creixement econòmic, sinó que ho facen de manera sostenible, evitant impactes negatius irreparables. El termini per a la presentació de les sol·licituds està obert fins al pròxim 25 de març.
Suport a actuacions
Amb l’objectiu de contribuir a l’enfortiment del teixit industrial i empresarial de la Comunitat, Ivace+i podrà finançar a les empreses fins al 60 % dels gastos derivats del personal investigador dedicat al projecte, de la contractació de servicis d’I+D, de la compra de materials i l’amortització d’equipament i instrumental utilitzat en exclusiva per al desenrotllament del projecte, així com de l’adquisició de llicències i patents necessàries.
En el cas dels projectes en cooperació, els consorcis hauran d’estar constituïts per un mínim de dos empreses independents entre si, almenys una de les quals haurà de ser una pime; en cas de superar-se el nombre de dos empreses, no serà necessari el compliment del requisit d’independència en la resta de les empreses participants en el projecte