València aconseguix un 87% d’ocupació hotelera i confirma les bones previsions

La regidora de Turisme, Innovació i Captació d'Inversions, Paula Llobet, destaca que al juliol el preu mig hoteler va pujar un 6,1%, situant-se en 143,5 euros; i el RevPar un 5,8%, assolint els 125,5 euros

Gente que está paseando por la plaza del Ayuntamiento de Valencia.

Gente paseando por la plaza del Ayuntamiento | Ayuntamiento de València

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

La ciutat de València ha tancat el mes de juliol amb una ocupació hotelera del 87%, una xifra similar a la del passat exercici. Així es desprén del sondeig que la Fundació Visit València ha realitzat al 70% de la planta hotelera de la ciutat. Este estudi avança també una bona previsió per al mes d’agost, que ja en estos moments se situa en el 73,8% d’ocupació. La xifra supera lleugerament a la previsió del mes d’agost de l’any passat, que apuntava a 73,2% i finalment va aconseguir el 84,6%.

La regidora de Turisme, Innovació i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha mostrat la seua satisfacció pel bon pronòstic d’ocupació hotelera per a este estiu a la ciutat i el que al seu juí és encara més important, que la rendibilitat d’estos allotjaments millora segons el sondeig de Visit València, ja que al juliol el preu mig hoteler va pujar un 6,1%, situant-se en 143,5 euros; i el RevPar un 5,8%, assolint els 125,5 euros.

“València afronta un bon estiu turístic, amb xifres similars a les del passat any, però amb major rendibilitat. Això indica que la ciutat està fent els deures en la gestió de l’èxit turístic, amb un clar enfocament cap a la sostenibilitat. Volem que esta activitat continue beneficiant als nostres ciutadans, generant ocupació i aportant riquesa a l’economia local, mentre apostem per portar a un visitant cada vegada més respectuós amb el nostre estil de vida i responsable amb l’entorn”, ha assenyalat Llobet.

Una connectivitat clau

Cal assenyalar que, fruit de l’estratègia del programa de connectivitat de la Fundació Visit València, la ciutat està connectada esta temporada d’estiu amb 103 aeroports enfront dels 98 del passat any. Un total de 30 aerolínies operen entre València i 28 mercats diferents i el nombre de seients disponibles passa dels 3,28 milions l’estiu de 2023 a 3,55 milions, un increment del 8%.

Entre altres, s’han estrenat connexions amb Birmingham, Sofia, Verona, Lamezia, Breslavia i Varsòvia (Ryanair); Tirana, Gdansk i Budapest (Wizz Air); Praga (Eurowings); la Palma i Funchal-Madeira (Air Nostrum); Copenhaguen (Norwegian); Verona (Volotea). Això possibilita també als ciutadans viatjar a tots estos destins.

Ocupació superior a l’any passat

La previsió de l’estiu està en línia amb l’ocupació acumulada entre gener i juny, que segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadístiques (INE) se situa en el 79,07%, un punt per damunt del primer semestre de 2023.

Pel que respecta a pernoctacions, en els sis primers mesos de l’any se’n van registrar 2.472.208, de les quals 1.646.574 corresponen al mercat internacional -amb un increment del 22% respecte al passat any- i 825.634 al nacional, que baixa un 6,8%. La rendibilitat en el primer semestre s’ha incrementat, amb un preu mitjà als hotels de 115,8 euros (+10,3%) i un RevPar de 92,8% (+11,3%).

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada
Ford anuncia 4.000 despidos en Alemania y deja para Almussafes «vehículos icónicos»