Actualizado
El viaducte del riu Algar del TRAM d’Alacant a Altea estarà llest en acabar l’any
De manera paral·lela es treballa en la instal·lació d'un nou viaducte en el Mascarat i en les obres d'emergència que afecten aquesta zona
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha visitat aquest matí les obres de construcció del nou viaducte sobre el riu Algar a Altea, corresponent a la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) i ha anunciat que “segons el que es preveu, les obres conclouran a la fi d’any i permetran completar les actuacions de modernització que la Generalitat realitza en aquesta línia, amb l’objectiu de millorar el servei que presta als seus milers d’usuaris”.
El viaducte sobre el riu Algar compta amb un pressupost de 7.212.882 euros IVA inclòs. És una actuació que executa Ferrocarrils de la Generalitat valenciana (FGV), finançada per la Unió Europea a través dels fons NextGeneration com a part del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Al costat d’aquesta actuació, FGV executa els treballs de construcció del nou viaducte del Mascarat i les obres d’emergència en aquesta zona per a reparar els danys ocasionats per l’incendi forestal, produït al gener d’enguany, en el tram que uneix les estaciones Olla Altea i Calp.
Una inversió conjunta de 20 milions
El conseller ha explicat que “FGV ha fet coincidir aquestes tres actuacions que suposen una inversió pròxima als 20 milions d’euros per a completar així, abans de final d’any, el procés de modernització de la Línia 9 que uneix Benidorm i Dénia”.
“Una vegada finalitzades les obres de renovació dels viaductes de Algar i Mascarat, les unitats duals podran circular per tota la Línia 9 entre Benidorm i Dénia, sense realitzar cap mena de transbord al llarg del recorregut, posant fi així la renovació integral de la Línia 9 iniciades en 2014 per la Generalitat”, ha destacat el conseller.
Un pont de 226 metres paral·lel a l’actual viaducte històric
El projecte que s’executa contempla la construcció d’un pont paral·lel a l’existent, de tal forma que l’actual viaducte del Algar, construït entre 1913 i 1915, es mantinga com a passarel·la per als vianants, tal com estableix la fitxa de catalogació de Bé de Rellevància Local.
L’actuació del Algar inclou l’execució d’un viaducte amb llosa de formigó el tauler en procés del qual d’instal·lació té una longitud de 226 metres. El tauler del nou viaducte està format per una llosa massissa de formigó amb un ample total de sis metres.
A fi d’afavorir la integració paisatgística del nou viaducte respecte de l’antic, s’han disposat les piles en les mateixes seccions que les existents i s’ha buscat assimilar la cota del nou tauler el més possible a la del viaducte actual.
Els treballs previstos en la zona han obligat FGV a interrompre parcialment, des d’el mes d’abril passat, la circulació ferroviària fins al mes de desembre d’enguany, per la qual cosa s’ofereix servei alternatiu d’autobús en les zones afectades, actualment entre Olla Altea i Calp.
Un Castell de l’Olla amb servei alternatiu
TRAM d’Alacant oferirà dissabte que ve dia 10 d’agost i primeres hores del dia 11 un dispositiu especial en la Línia 9 (Benidorm-Dénia) per a facilitar l’accés i retorn a l’espectacle pirotècnic del Castell de l’Olla que se celebra a Altea.
Amb aquest servei especial, que enguany es veu afectat per les obres de modernització que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) executa en aquest tram de la Línia 9, TRAM d´Alacant reforça i prolonga el seu horari habitual de servei amb circulacions addicionals únicament des de Benidorm fins a Olla Altea, en tots dos sentits.
A conseqüència d’aquestes obres, FGV està oferint servei alternatiu d’autobús entre les estacions d’Olla Altea i Calp, per la qual cosa, davant les dificultats de trànsit previstes des de la #vesprada a la nit, els autobusos que cobreixen aquest tram poden patir retards i funcionaran únicament en el seu horari habitual.
Al seu torn, durant la vesprada del 10 d’agost s’ha previst des de les 16 hores i fins a la finalització de l’horari habitual un autobús directe, que circularà per l’autopista, entre les estacions de Benidorm i Benissa, en tots dos sentits, que permetrà enllaçar amb el servei ferroviari.