Gan Pampols constituïx el Comité Tècnic Sectorial per a coordinar totes les actuacions de recuperació
L’objectiu és enfortir la comunicació institucional, fer el seguiment de les mesures i analitzar els desafiaments futurs

La Vicepresidència Segona i Conselleria per a la Recuperació Econòmica i Social ha constituït este dijous el Comité Tècnic Sectorial l’objectiu del qual és coordinar les accions de la reconstrucció, valorar totes les actuacions presents i futures i analitzar les causes i conseqüències de la catàstrofe.
El vicepresident, Francisco José Gan Pampols, que ha presidit la reunió, ha defés la importància “d’enfortir la coordinació i comunicació institucional i fer el seguiment de totes les actuacions per a la tornada a la normalitat” i ha destacat que “l’aprenentatge continu és clau per a la gestió dels desastres i de la reconstrucció”.
La creació del Comité Tècnic Sectorial està prevista en el Decret 3/2025 de 8 de gener del Consell, pel qual s’aproven els termes de referència per a l’elaboració, impuls, seguiment i control del Pla de recuperació.
Està compost per representants de les conselleries responsables de planificar, executar i monitorar accions relacionades amb la recuperació després de la riuada.
En la sessió constitutiva, que s’ha celebrat este dijous en la seu de la Vicepresidència Segona, a més d’explicar els objectius, les funcions i el funcionament d’este, s’han abordat les lliçons identificades després de la catàstrofe i les actuacions realitzades i previstes per a la reconstrucció de les zones afectades.
Aprendre de l’experiència
Es tracta, segons ha subratllat Gan Pampols, de “recopilar i analitzar” per a “detectar les possibles millores i les fortaleses a fi d’aprendre de l’experiència i definir les necessitats”. “Esta anàlisi servirà com a base per a la incorporació de millores en els processos i procediments”, ha afegit el vicepresident Gan Pampols.
En este sentit, ha advocat per “detectar els encerts en la recuperació després del desastre i identificar les oportunitats de millora en la planificació, formació i coordinació per a l’anticipació”.
Així, segons ha explicat, cal preguntar-se “quins van ser els principals desafiaments que calgué enfrontar, quines accions es van implementar correctament, quins factors van obstaculitzar l’eficàcia de la resposta i com pot millorar-se la comunicació i coordinació interinstitucional”.
Fase d’anàlisi
La posada en marxa d’este mecanisme s’emmarca en la fase de diagnòstic del Pla de recuperació, en la qual s’estan analitzant els danys i les mesures posades en marxa durant el període d’emergència i s’estan realitzant entrevistes amb els actors clau.
Al respecte, el vicepresident segon ha subratllat que “estem en un període de reflexió i anàlisi de les causes i les conseqüències, parant atenció als processos, fonaments, organització i estructures”.
“Este fòrum busca consolidar un coneixement pràctic i aplicable basat en l’experiència per a aplicar estos coneixements en futures catàstrofes”, ha conclòs Gan Pampols.