La Generalitat elimina les primeres 886 vivendes turístiques sense documentació essencial
Per províncies, un total de 803 vivendes s’han donat de baixa en la província d’Alacant, 55 en la de Castelló i 28 en la província de València

La Generalitat, a través de la Direcció General de Turisme de la Comunitat Valenciana ha donat de baixa un total de 886 vivendes d’ús turístic inscrites en el Registre de turisme de la Comunitat Valenciana, segons la Resolució publicada este dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).
Per províncies, un total de 803 vivendes d’ús turístic són les que s’han donat de baixa en la província d’Alacant en esta primera fase de la depuració, en la de Castelló 55 vivendes i un total de 28 a la província de València.
En concret, “estes vivendes que han eixit d’este registre es deu al fet que no tenen NIF/NIE, per la qual cosa s’ha tramitat la seua baixa”, ha informat la responsable de la política turística del Consell, Marián Cano, que ha assenyalat que “es tracta d’una primera fase d’un procés minuciós que estem desenrotllant des de la Conselleria, i que afecta unes 34.000 vivendes turístiques”.
Procés que avança a la segona fase
“Un procés que continua ara en una segona fase en la qual s’avança en les vivendes que no tenen la referència cadastral”, ha afegit Cano, que ha defés que “l’objectiu és complir amb els requeriments de la normativa vigent, el decret llei 9/2024 aprovat el mes d’agost passat”.
La consellera Cano ha explicat que “estes mesures formen part d’un procés de depuració i actualització de la base de dades del Registre, que ja incloïa més de 101.200 vivendes en desembre de 2024”.
La titular de Turisme ha recordat que “el Registre de turisme de la Comunitat Valenciana té com a principal finalitat proporcionar una ferramenta de coneixement del sector turístic, i d’esta manera permetre a l’Administració dur a terme activitats d’ordenació, inspecció, control, verificació, programació i planificació”. Per a garantir el bon funcionament d’estes activitats, “és imprescindible comptar amb un registre actualitzat”, ha puntualitzat la consellera.
Necessitat d’actualització
Al respecte, Cano ha declarat que “des de la Direcció General de Turisme, s’ha identificat la necessitat d’actualitzar les dades essencials de les vivendes d’ús turístic per a fer gestions adequades, ja que la falta d’informació clau, com el número d’identificació fiscal, el telèfon i el correu electrònic dels titulars, està dificultant les notificacions electròniques i la tramitació dels procediments”.
Cal destacar que la relació de les persones titulars d’activitats turístiques amb este registre és exclusivament electrònica de conformitat amb la Llei 15/2018, de turisme, oci i hospitalitat i per això la necessitat de completar les dades essencials per a la seua adequada gestió procedimental.
Finalment, assenyalar que este procés de cancel·lació de la inscripció en el Registre es va iniciar amb la publicació, el 28 de gener de 2025, de l’acord d’inici del procediment en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, mitjançant el qual es va concedir un termini de deu dies hàbils perquè els titulars de les vivendes pogueren presentar al·legacions i completar la informació requerida.