Ivace+i Internacional dona suport a les empreses valencianes a obrir mercat a l’Aràbia Saudita
Les empreses participants desenrotllen la seua activitat en els sectors de tèxtil per al llar i materials de construcció
Ivace+i Internacional, dependent de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, dona suport a les empreses valencianes a l’Aràbia Saudita a través de la seua ‘antena’ en este mercat amb accions com la missió comercial que esta setmana integren sis empreses de tèxtil per a la llar i materials de construcció.
La directora general d’Emprenedoria i Internacionalització, Ester Olivas, ha explicat que esta acció multisectorial forma part del Pla de promoció exterior, que preveu totes les accions proposades per Ivace+i Internacional per a impulsar la promoció dels productes i les empreses de la Comunitat Valenciana.
“El Pla de promoció exterior conté les accions que considerem estratègiques per a la promoció de les empreses en mercats d’interés i compta en el seu desenrotllament amb el suport tant del personal tècnic a València com de la xarxa exterior i d’entitats homòlogues allí a on no tenim presència”, ha indicat Olivas.
Acció dirigida a l’hàbitat
En esta ocasió, la missió comercial es dirigix a l’Aràbia Saudita, una acció dirigida al sector de l’hàbitat i que ha sigut posada en marxa amb la col·laboració de les associacions sectorials Anieme, Ateval i Fedal, que ha despertat l’interés d’onze empreses. “Amb l’objectiu de treballar millor les agendes de contactes en destinació, hem dividit l’acció en dos dates diferents”, ha indicat Olivas.
En la primera missió participen cinc empreses de tèxtil per al llar i una empresa de materials de construcció. Estes empreses desenrotllaran una agenda de treball en destinació amb al voltant de 35 reunions, així com visites a clients potencials tant importadors com prescriptors.
L’Aràbia Saudita és l’economia líder entre els països del Golf i països exportadors de petroli (Opep). Destaca a escala mundial com la dessetena economia més important amb una renda alta per capita que s’aproxima als 45.000 US$.
Un mercat objectiu
Per als productes relacionats amb l’equipament de la llar, l’Aràbia és un mercat objectiu. La ràpida urbanització i el creixement de la població en ciutats com Riad i Jeddah impulsen la demanda d’espais residencials i comercials, la qual cosa, al seu torn, alimenta la necessitat de mobles, decoració i materials de construcció.
Els consumidors saudites estan disposats a invertir en productes de primera qualitat i de luxe per a l’hàbitat. A més, l’Aràbia Saudita està experimentant un auge de la construcció amb nombrosos megaprojectes com NEOM, megaprojecte urbà a la província de Tabuk del nord-oest de l’Aràbia Saudita, o el Projecte del mar Roig i Qiddiya.
L’Aràbia és la desena destinació per als productes valencians d’hàbitat, el tercer client no europeu, a continuació dels Estats Units i el Marroc, i el primer en el continent asiàtic. Destaquen especialment els mobles i la il·luminació com el quint grup de productes més important en les exportacions de la Comunitat al mercat saudita. En conjunt, els productes destinats a l’hàbitat representen aproximadament un 14 % de les exportacions totals valencianes a l’Aràbia Saudita.