EMT València anuncia un increment del 111% de les seues inversions fins l’any 2028

L'Ajuntament ha aprovat un pla de 172 milions d'euros per a la compra de 215 nous autobusos elèctrics i híbrids i la renovació de les infraestructures de la companyia

Autobuses de la EMT. Foto: Jorge Gil / Europa Press

Autobuses de la EMT. Foto: Jorge Gil / Europa Press

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

L’Ajuntament de València ha aprovat recentment un Pla inversor de 172 milions d’euros per a renovar la flota d’autobusos, adequar i modernitzar totes les infraestructures de l’EMT València. Després de la compra recent de 58 nous autobusos, aquest Pla d’Inversió contempla ara la compra d’altres 157 vehicles fins a 2028 i situa l’augment inversor en un 111% amb l’actual govern municipal.

Les incorporacions es realitzaran de la manera següent. En 2025, s’adquiriran altres 41 autobusos, 45 en 2026, 39 en 2027 i 33 en 2028. Del total dels 215 nous autobusos, 145 seran estàndard i elèctrics, 66 articulats i híbrids i 4 minibusos. Pràcticament, el total de la flota serà neta en 2028 i l’EMT passarà dels 497 vehicles actuals a 527.

En els pròxims quatre anys, el Pla d’Inversions contempla 23’4 milions d’euros en l’adequació de les instal·lacions de l’Empresa Municipal de Transports per a poder incrementar el nombre de llocs de recàrrega elèctrica dels autobusos, així com la potència elèctrica i les places d’aparcament disponibles.

El pla d’inversions amb més envergadura d’EMT

“Este és el primer pla d’inversions estratègic i plurianual d’aquesta envergadura en la història d’EMT, per un total de 171.758.554 milions d’euros, i contrasta amb les dotacions executades durant les dues legislatures anteriors”, ha afirmat el regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell.

“Entre els anys 2016 i 2023 ha continuat l’edil- l’anterior govern municipal, va invertir 130 milions d’euros, és a dir 40 milions menys, pràcticament en el doble de temps». La inversió dels anteriors gestors de la companyia municipal va ser de 16’3 milions cada any, mentre que ara serà de 34’3 anualment.

El regidor de Mobilitat ha continuat assegurant que “amb Giuseppe Grezzi al capdavant d’EMT, el volum de passatgers quasi no creixia, a pesar que ja era aprovada la gratuïtat de títols, no hi havia plans d’inversió específics i ni tan sols un pla de renovació de flota com el que hem aprovat nosaltres”.

Un balanç que destaca per l’execució

A més, Carbonell ha efectuat un balanç de l’activitat i la gestió d’EMT València en l’últim any, i ha destacat que la companyia “ha millorat al llarg de l’últim any tots els seus rànquings. Si es comparen els mateixos períodes, ara per ara hi ha més busos en servici que en 2023, concretament un 2,27% més”, ha explicat. I ha afegit que “les supressions de servici han baixat d’un 2,6% en 2019, i un 1,65% en 2023, a un 0,5% en 2024”.

Així mateix, l’edil s’ha referit als índexs de puntualitat, “que han evolucionat d’un 89% en 2019 i un 90,56% en 2023 a un 91,19% en 2024. Quant a servicis realitzats, en 2019 se’n van registrar 147.841, en 2023 154.079 i en 2024 ja són un total de 162.614”.

A més, en només un any de gestió, ha afegit Carbonell, “l’Ajuntament ha executat un 31% més de carrils bus que l’antiga corporació en huit anys, per a la millora del servici de transport públic, concretament 7,68 km de carrils bus enfront dels 5,85 dels últims dos mandats”.

Rècord de personal de conducció

El regidor ha subratllat també que l’empresa ha accelerat noves contractacions de conductors i conductores “després del dèficit de personal detectat pel nou equip de govern municipal al juny de l’any passat. Una greu falta de personal denunciada reiteradament pels sindicats de l’empresa, la qual cosa havia obligat a suspendre més de 2.000 servicis en els primers mesos de l’any 2023”, ha assenyalat.

“Davant aquesta situació –ha continuat el regidor- el nou equip gestor d’EMT va accelerar la contractació urgent de nous empleats al llarg de 2023 i 2024. I hui dia EMT València compta amb el major volum de la història: 1360 conductors, enfront dels 1.260 constatats el maig de 2023. I les supressions de servicis són pràcticament nul·les”.

“I el nivell de viatgers en EMT València no deixa de créixer”, ha destacat Carbonell, qui ha explicat que aquest 9 d’Octubre, la companyia municipal ha transportat un total de 196.200 passatgers, “una xifra no registrada mai fins ara en la festivitat de la Comunitat Valenciana. Es tracta d’un 18% més que el 9 d’octubre de 2023, quan es van transportar 166.408 viatgers, i un 23% més que en 2019 quan es van registrar 160.000 validacions”, ha afegit.

Adjudicació de noves cotxeres en Safranar

La xarxa d’EMT creix en passatgers en aquests moments més d’un 16% respecte a 2023. “I les 7 línies que van tornar al centre en desembre, després de les múltiples reivindicacions dels veïns de la ciutat, creixen per damunt de la xarxa, fins a un 18,4% més que l’any passat”, ha subratllat el regidor.

Recentment, el Consell d’Administració d’EMT també ha adjudicat les noves cotxeres de la companyia que es construiran al barri de Safranar i albergaran més de 70 autobusos. I per a la setmana que ve està prevista la firma del contracte per a l’actualització integral del sistema de control i gestió dels autobusos municipals, que comptarà amb tecnologies més avançades.

Segons ha dit l’entitat, el nou sistema de control incorporarà la intel·ligència artificial per a anticipar-se i adoptar les decisions més oportunes quant a la qualitat del servici. Les millores i reforços del servici s’adoptaran de forma més ràpida. A més, disposarà d’una informació de freqüències per a l’usuari més precisa i actualitzada.

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada