Turisme Comunitat Valenciana presenta l’estand de Fitur als municipis de la província de Castelló
S'amplien les eines i els recursos destinats a les localitats amb l'objectiu de potenciar la seua visibilitat
El secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha mantingut aquest divendres una reunió amb els municipis de la província de Castelló, per a presentar les eines amb les quals comptaran les localitats en Fitur 2025 per a poder promocionar els seus destins.
Aquesta trobada s’emmarca en la ronda de reunions que està establint Turisme Comunitat Valenciana per a coordinar la participació municipal en la pròxima edició d’aquest certamen que acollirà Madrid del 22 al 26 de gener.
La presentació, celebrada a la Casa dels Caragols, ha comptat amb més de 40 assistents, entre alcaldes, regidors i tècnics de turisme, i amb la participació del director general de Turisme, Israel Martínez, i el diputat provincial de Turisme de Castelló, Andrés Martínez.
Imatge homogènia i professional
El secretari autonòmic de Turisme ha destacat la imatge homogènia i la professionalitat de l’estand de la Comunitat Valenciana per a aquesta edició de Fitur, “el nostre objectiu és demostrar que la nostra oferta turística està a ple rendiment i preparada”, ha ratificat.
Així mateix, Cambrer ha incidit en què “volem que els turistes vinguen perquè la Comunitat Valenciana és el millor destí, com sempre ho ha sigut”. En aquest sentit, ha recordat que l’estand de la Comunitat Valenciana d’aquesta edició “respon al moment turístic excepcional, on s’estan registrant xifres històriques”.
En 2024, la Comunitat Valenciana ha batut el rècord de turisme internacional amb més d’11 milions de turistes i més de 14.300 milions d’euros de despesa, segons dades de l’INE fins a novembre 2024. A més, el turisme nacional continua deixant xifres importants, més de 76 milions de pernoctacions i més de 4.000 milions d’euros de despesa, dades de l’INE fins a setembre 2024.
Mostrar el potencial de Castelló
Per part seua, el vicepresident i responsable de l’àrea de Turisme, Andrés Martínez, ha assenyalat que “la Diputació de Castelló anirà a Fitur per a mostrar un any més el gran potencial que té la província i les seues excel·lències turístiques. Serem presents en un espai global de treball on tindran cabuda els 135 municipis de la província, i un extens programa compost per nombroses presentacions de productes turístics locals, demostracions gastronòmiques i altres accions professionals diàries”.
Amb l’objectiu de continuar reforçant la desestacionalització, la institució provincial continuarà apostant per Castelló Ruta de Sabor, Castelló Cycling, Castelló Sènior i Castelló Terra de Festivals.
Reforç de les eines de l’estand
Respecte a les eines amb les quals podran comptar els municipis per a promocionar els seus destins en l’estand de la Comunitat Valenciana de Fitur 2025, José Manuel Camarero ha subratllat que “mai els municipis havien tingut tants recursos a la seua disposició per a desplegar la seua agenda professional durant la fira”.
Entre altres altres eines, comptaran amb sales de presentacions, catàlegs virtuals on els assistents podran accedir amb codis QR, apostant per incrementar la sostenibilitat eliminant el paper, o zona de showcooking, en les quals podran mostrar la seua oferta gastronòmica amb la preparació i presentació d’elaboracions culinàries.
En l’estand de la Comunitat Valenciana de Fitur 2025 les set marques turístiques de la Comunitat Valenciana comptaran amb espai propi, que donaran recer a totes les localitats. A més, els dies de fira destinada al públic general, durant el cap de setmana, els municipis podran utilitzar tot l’espai professional per a promocionar-se a través de concursos, activitats d’oci, tallers i exposicions, entre altres