Transports aprova definitivament el traçat per a millorar un tram del By-pass de València de l’A-7 per 128 milions d’euros

L'objectiu és reforçar la capacitat de l'autovia entre els enllaços amb la CV-35 i la V-30 per a impulsar la seua funcionalitat, seguretat viària i integració ambiental

By Pass Valencia A7

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat l’expedient d’informació pública i definitivament el projecte de traçat per a millorar un tram de quasi tres quilòmetres de la A-7 que circumval·la l’àrea metropolitana de la ciutat de València. L’objectiu és reforçar la capacitat del denominat ‘Bypass de València’ entre els enllaços amb la CV-35 i amb la V-30 (del km 324 al 326,9) per a millorar la seua funcionalitat, seguretat viària i integració ambiental. Les obres compten amb un pressupost estimat de 128 milions d’euros (IVA inclòs).

Amb l’actuació definida en el projecte es construir calçades laterals a dreta i esquerra que discorreran paral·leles a l’autovia per a donar servei al trànsit de curt recorregut, contribuint així a solucionar les importants retencions existents tant en l’hora punta com en gran part de la franja diürna, ja que en l’actualitat suporta una intensitat superior als 110.000 vehicles/dia, amb més de 24.000 vehicles pesants/dia.

Aquesta actuació forma part de les que el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible està portant cap sobre l’autovia A-7, en tot el denominat “Bypass de València”. Així un altre tram està en obres i un tercer en projecte.

Una actuació de vora 3 km

La longitud del tronc de l’actuació és d’uns 2,9 km, i comprén també la remodelació de diversos dels ramals existents en l’enllaç entre l’autovia A-7 i l’autovia autonòmica CV-35.

El tronc està format per dues calçades centrals principals, una per a cada sentit de circulació, amb tres carrils cadascuna, que comencen en el km 324 de l’autovia A-7 en sentit Alacant.

Totes dues calçades donaran servei majoritàriament al trànsit de llarg i mitjà recorregut. Per a donar servei al trànsit de curt recorregut es preveuen noves calçades laterals a dreta i esquerra que discorreran paral·leles a l’autovia. Totes aquestes calçades connectaran al seu torn amb les calçades laterals actualment en construcció al nord d’aquesta actuació, entre els enllaços amb la CV-32 i la CV-35.

Noves calçades laterals

Amb aquesta nova distribució de plataformes, l’A-7 passarà a disposar calçades laterals addicionals en tots dos marges que tindran la seua corresponent connexió en sengles enllaços a l’inici i final del tram.

L’ampliació de la infraestructura de l’autovia comporta la demolició i substitució dels tres passos superiors existents en el tram. En el seu lloc es construiran noves estructures amb una secció transversal més àmplia.

a-7 plano ministerio de transportes

Aquesta major amplària permetrà disposar no sols els carrils per a la circulació dels vehicles sinó també una plataforma addicional per al trànsit ciclopedestre. Igualment, es projecta una nova passarel·la per als vianants al final del tram en paral·lel al pas superior que connecta la zona de l’IES La Canyada amb el Carrer Illes Canària del polígon Font del #Pitxer.

El projecte inclou la definició de les mesures preventives i d’integració ambiental necessàries per a minimitzar les potencials afeccions ambientals de les actuacions projectades. Destaca la disposició al llarg de tot el tram tant de pantalles com de cobriments acústics, així com altres mitjanes per a reduir l’impacte visual i millorar la integració ambiental de l’entorn.

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada
Ford anuncia 4.000 despidos en Alemania y deja para Almussafes «vehículos icónicos»