La Generalitat avança en l’última fase de reconstrucció del pont de la CV-36, derrocat per les inundacions

Esta setmana s’han col·locat les bigues en forma de U, elements essencials per a finalitzar esta obra

Obres en el pont de la CV-36 afectat per la DANA

La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori continua la tercera i última fase del projecte de rehabilitació de les infraestructures danyades de la CV-36 sobre el barranc de Poio, en el terme municipal d’Alaquàs, amb la construcció d’un pont nou en el costat esquerre per a reemplaçar el que va ser arrossegat i derrocat per la riuada.

Els treballs avancen a un ritme bo i esta setmana s’ha procedit a col·locar les bigues en forma de U, un pas crucial per a finalitzar esta obra. En total, la infraestructura que es reconstruïx constarà de tres obertures i una parella de bigues en forma de U per obertura.

Cal recordar que les inundacions, a més de negar quasi tot el traçat de la CV-36, van causar desperfectes greus en dos de les infraestructures de via sobre el barranc de Poio, concretament en el PK 8+640, que van afectar les dos calçades. Un dels ponts va quedar completament afonat, mentres que l’altre va col·lapsar en un dels seus trams.

Fases del projecte

La reconstrucció dels dos ponts s’ha desenrotllat en diverses fases amb l’objectiu de restablir la circulació de trànsit rodat de manera segura i eficient.

En una primera fase, es va implementar un desviament provisional amb un gual sobre el llit del barranc. Este desviament, amb una longitud total de 510 metres i dos carrils de 3,30 metres d’amplària per a cada direcció, així com vorals de 0,50 metres, es va posar en servici el 10 de desembre de 2024, i això va permetre reprendre el trànsit en la zona afectada.

La segona fase del projecte es va centrar a rehabilitar un dels ponts, que havia quedat inutilitzat després del col·lapse d’una de les seues obertures, que es va afonar 2,80 metres en un dels seus suports.

Tecnologia avançada

Gràcies a un procediment especialitzat d’elevació i desplaçament amb l’ús de gats hidràulics, es va aconseguir recol·locar l’estructura en la posició original. Este pont es va reobrir al trànsit el 17 de febrer, i això va eliminar la necessitat del desviament provisional establit en la primera fase.

A més de la recuperació estructural, la rehabilitació dels ponts incorpora tecnologia avançada amb la instal·lació de sensors de fibra òptica que permeten monitorar en temps real l’estat de les infraestructures, proporcionant dades sobre deformacions i desplaçaments, la qual cosa facilitarà un manteniment més efectiu i anticiparà possibles fallades.

La Generalitat ha finançat estes dos obres amb un pressupost d’11,5 milions d’euros en el marc del pla ‘Recuperem València’, que porta a actuar en 18 carreteres autonòmiques i en més de mig centenar d’actuacions locals.

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada
El presidente del Gobierno, Pedro Sánchez. EFE/Moncloa/Fernando Calvo
Mazón denuncia el «portazo» de Sánchez a la mayoría de las ayudas para la recuperación