Indústria presenta les ajudes per a impulsar la gestió de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana
A la Comunitat Valenciana s’han creat 44 EGM que estan contribuint a millorar la competitivitat dels parcs empresarials

El director general d’Indústria, Manuel Rosalén, ha presentat a les entitats de gestió i modernització (EGM) les principals novetats de la convocatòria d’ajudes de 2025 que es publicarà en les pròximes setmanes amb l’objectiu “d’impulsar i millorar la gestió i servicis de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana”.
Rosalén ha avançat que en 2025 estes subvencions de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, dirigides a EGM i a entitats gestores, “comptaran amb un important increment en el pressupost” per a donar suport no solament a la constitució d’EGM, sinó també accions relacionades amb la gestió avançada, economia circular, eficiència energètica, mobilitat sostenible, emergències i seguretat industrial dels parcs empresarials.
Així, ha avançat algunes actuacions concretes que seran subvencionables entre les quals es troba la implementació d’un canal de denúncies, un portal de transparència per a facilitar la participació empresarial en la gestió de l’àrea empresarial o la creació de nous portals web.
Novetats comunicades en la Mesa Sectorial
El director general ha traslladat estes novetats durant la reunió telemàtica de la Mesa Sectorial de les EGM que ha comptat amb la participació de representants d’entitats de gestió i modernització de la Comunitat Valenciana, d’associacions empresarials, regidors i tècnics municipals d’àrees industrials, així com amb responsables d’Ivace+i en matèria de sòl industrial.
En este sentit, la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha manifestat que amb estes ajudes la Generalitat continua donant suport a les EGM “perquè són la millor ferramenta per a disposar de parcs empresarials ben gestionats i per a establir una interlocució directa entre les empreses i l’Administració”.
Així mateix, ha subratllat que estes subvencions es complementen amb altres iniciatives emmarcades en l’Estratègia de reindustrialització 2024-2028 dirigides a potenciar la indústria de la Comunitat Valenciana, com són les ajudes per a inversions productives de pimes que disposen d’una important inversió de 48,6 milions d’euros i el termini de les quals per a presentar sol·licituds finalitza el pròxim 11 d’abril.
Mesa Sectorial EGM
La Mesa Sectorial de les EGM és un canal directe de comunicació bilateral entre la Generalitat i les entitats de gestió i modernització. Permet escoltar i conéixer les necessitats concretes d’estes entitats i de les àrees industrials per a dissenyar accions que milloren la seua competitivitat i que incrementen els servicis de valor afegit.
Cal recordar que la Comunitat Valenciana disposa, fins hui, d’un total de 44 EGM constituïdes que estan contribuint a gestionar les àrees industrials d’una manera més eficaç.