La Generalitat aposta per la promoció turística a Orient Mitjà i treballa en un vol directe a Dubai
A més, anuncia que enguany Turisme CV col·laborarà amb Turespaña en un viatge de premsa coordinat per l’oficina d’Abu Dhabi

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha anunciat, este divendres, que la Generalitat aposta per continuar impulsant una estratègia de promoció turística de la Comunitat Valenciana enfocada a atraure turistes d’Orient Mitjà i del sud-est asiàtic.
La consellera, que durant esta setmana encapçala una missió comercial a Dubai amb motiu de la fira agroalimentària Gulfood 2025, ha mantingut reunions amb Emirates i Flydubai, les companyies aèries del país que han experimentat un creixement significatiu en els últims anys.
Durant les trobades, Marián Cano ha traslladat als representants de les aerolínies l’interés de la Comunitat Valenciana per tindre un enllaç directe amb l’aeroport de Dubai.
Interés a llarg termini
La titular de Turisme ha pogut constatar que, en els dos casos, “s’han mostrat interessats, sobretot en el mitjà i llarg termini”, a poder connectar la Comunitat Valenciana a través de l’aeroport de València amb un vol directe amb Dubai, “que servisca com a porta d’entrada a tota la zona d’Àsia i Austràlia”.
Ha explicat que, en l’actualitat, Flydubai no opera vols directes a Espanya; no obstant això, gràcies a la seua associació amb Emirates, companyia amb la qual la Generalitat va iniciar contactes l’any passat, els passatgers poden accedir a una àmplia gamma de destinacions a tot el món, incloses diverses ciutats espanyoles, mitjançant connexions a través de Dubai.
Emirates compta amb vols diaris amb els aeroports de Barcelona i de Madrid, encara que la consellera ha recalcat que “els interessa, sobretot, vols no estacionals, sinó vols durant tot l’any”.
Connectar amb el primer aeroport interncional
Marián Cano ha remarcat la importància de connectar la Comunitat Valenciana amb Dubai, ja que es tracta del primer aeroport internacional del món. Segons les últimes dades de 2024, l’Aeroport Internacional de Dubai s’ha consolidat com el primer aeroport del món amb 92 milions de passatgers, i, a més, està actualment connectat a 272 destinacions a través de 106 aerolínies.
Per això, ha remarcat que des de la Generalitat “continuarem amb l’estratègia iniciada en 2024 de promoció turística” per a atraure turistes d’Orient Mitjà i del sud-est asiàtic a mitjà termini. Així, ha revelat que l’objectiu és “construir producte per a poder ser una destinació de referència del portfolio de viatges d’estos països en un termini, almenys, de 4 o 5 anys”.
En este context, ha explicat que esta promoció estarà “centrada en la imatge de les destinacions culturals, de destinacions gastronòmiques i les relacionades amb el turisme de salut”. A més, ha assenyalat que a Dubai “es treballa de manera molt important el segment del luxe i és a on intentarem posicionar-nos, sobretot amb un objectiu a mitjà termini”.
Un perfil que fa despesa
En esta línia, ha insistit que es tracta d’un perfil de turista que interessa a la Comunitat Valenciana: “Els Emirats Àrabs Units ocupa els primers llocs quant a gasto per visitant i gasto mitjà, amb 2.668 euros per turista, i amb una tendència creixent”. A més, ha recordat que “en la zona del Mediterrani, Espanya és el tercer país més atractiu per als turistes del golf Pèrsic”.
En esta línia, la consellera ha recordat que “continuarem promocionant la nostra destinació a través de les principals fires turístiques i de connectivitat aèria”, i, en este sentit, ha assenyalat que el mes d’abril “participarem a Sevilla, amb un estand propi, en Routes Europe, la fira internacional de connectivitat aèria, per a mostrar l’oferta turística de la Comunitat Valenciana amb l’objectiu d’entaular contactes de cara a l’obertura de noves rutes i captació de vols cap a la nostra destinació”, ha explicat la consellera.
Finalment, ha avançat que, enguany, Turisme col·laborarà amb Turespaña en un viatge de premsa coordinat per l’oficina d’Abu Dhabi, sobre el producte cultural ‘València Andalusí’, en el qual “estem treballant per a concretar programa i dates”, ha assenyalat Cano.