La Generalitat posa en marxa una oficina virtual per a gestionar les ajudes per les inundacions

Es tracta d'una plataforma per a facilitar a la ciutadania i a les empreses l'accés, de manera no presencial, a les ajudes destinades a pal·liar els efectes de la riuada

Gente que está paseando por la plaza del Ayuntamiento de Valencia.

Gente paseando por la plaza del Ayuntamiento | Ayuntamiento de València

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

La Generalitat posa en marxa l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC-DANA), una plataforma dissenyada per a facilitar a la ciutadania i a les empreses l’accés, de manera no presencial, a les ajudes destinades a pal·liar els efectes de la DANA de 2024.

Per a accedir a aquest servei, la ciutadania i les empreses poden visitar la pàgina web somsolidaritat.gva.es, des d’on es podrà gestionar tot el procés de sol·licitud de les ajudes de manera senzilla i segura.

Com ha explicat el director general de Simplificació Administrativa, Francisco Ortega, “aquest innovador servei respon al compromís de la Generalitat amb la transformació digital, oferint un model d’atenció accessible, flexible i segur”.

Solicitar les ajudes completament digital

La OVACDANA permet a les persones usuàries realitzar tot el procés de sol·licitud d’ajudes de manera senzilla i completament digital i des d’aquest dimecres ja es pot sol·licitar cita prèvia.

Entre les funcionalitats destaquen la gestió de cites, l’acompanyament personalitzat, l’aportació i custòdia segura de documentació, la identificació remota fefaent dels sol·licitants, la introducció de dades en les sol·licituds facilitada per personal funcionari habilitat, l’acceptació de consentiments per a delegar l’emplenament de les sol·licituds i la signatura electrònica avançada de la documentació aportada.

Tot això es realitza a través d’un canal privat i certificat de missatgeria i/o videotelefonada segura, garantint una atenció personalitzada, pròxima i professional.

Sense requeriments de certificat digital

Un aspecte clau d’aquest servei és que no requereix cap mena de certificat digital ni sistemes d’autenticació complexos. Per a iniciar el procés, n’hi ha prou amb disposar del DNI, que haurà de mostrar-se en començar la gestió. “Aquesta simplificació busca facilitar l’accés a totes les persones, eliminant barreres tecnològiques i burocràtiques”, ha apuntat Ortega.

També ha explicat que l’ús de la plataforma no requereix equipament específic més enllà d’un navegador web, una càmera, micròfon i altaveus o auriculars. És compatible amb ordinadors i dispositius mòbils, assegurant la màxima accessibilitat.

A més, el sistema compta amb traçabilitat completa extrem a extrem, auditories integrades que garanteixen la transparència, protecció contra manipulacions, suplantacions o intrusions, i totals garanties legals de no impugnació.

Pla Simplifica

Així mateix, el director general ha recordat que la posada en marxa de la OVAC-DANA s’emmarca en el Pla Simplifica, una estratègia impulsada per la Generalitat per a agilitzar i modernitzar els processos administratius, eliminant barreres i burocràcia innecessària. Aquest pla busca oferir eines més accessibles, ràpides i adaptades a les necessitats reals de la ciutadania.

El desenvolupament d’aquesta plataforma ha sigut possible gràcies a la col·laboració entre diverses àrees de la Generalitat. Així, destaca la labor conjunta de la Direcció General de Simplificació Administrativa, la Secretaria Autonòmica d’Administració Pública, la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), la Subdirecció General d’Atenció a la Ciutadania i el personal funcionari habilitat, que ha rebut formació específica per a oferir aquest nou servei.

Finalment, Francisco Ortega ha destacat que “la Generalitat continua avançant en la transformació digital per a facilitar els tràmits administratius a la ciutadania, reduint barreres i acostant l’administració pública a les persones. La OVAC-DANA és un exemple clar d’aquesta aposta per una atenció eficient, segura i adaptada a les necessitats de la ciutadania, en línia amb els objectius del Pla Simplifica”.

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada