FGV realitza les proves dels nous viaductes de Algar i Mascarat i avança en la recuperació de la Línia 9 del TRAM d’Alacant

Les proves han permés comprovar que el pas dels trens duals per la nova infraestructura es pot realitzar sense cap problema

Viaductes TRAM

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha completat de manera satisfactòria les proves de càrrega en els nous viaductes sobre el riu Algar i del Mascarat, corresponents a la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia).

Aquestes proves en les quals han circulat els trens duals (elèctric-dièsel) per la nova infraestructura han permés confirmar que el projecte constructiu s’ha completat correctament i és apte per a la circulació ferroviària. Els nous viaductes sobre el riu Algar i del Mascarat compten amb un pressupost de al voltant de 15 milions d’euros i són finançats per la Unió Europea.

Una vegada finalitzades les obres de renovació dels viaductes de Algar i Mascarat i completades les diferents proves tècniques necessàries, les unitats duals podran circular a principis de 2025 per tota la Línia 9 entre Benidorm i Dénia, sense realitzar cap mena de transbord, de manera que es posarà fi a la renovació integral de la Línia 9 iniciada en 2014 per la Generalitat.

Descripció de les obres

El projecte que s’ha executat sobre el riu Algar ha consistit en la construcció d’un pont paral·lel al ja existent, construït entre 1913 i 1915, i que es mantindrà com a passarel·la per als vianants, tal com estableix la fitxa de catalogació de Bé de Rellevància Local.

L’actuació del Algar ha inclòs l’execució d’un viaducte amb llosa de formigó el tauler del qual té una longitud de 226 metres. La superfície del nou viaducte està formada per una llosa massissa de formigó amb un ample total de sis metres.

A fi d’afavorir la integració paisatgística del nou viaducte respecte de l’antic, s’han disposat les piles en les mateixes seccions que les existents i s’ha buscat assimilar la cota del nou tauler el més possible a la del viaducte actual.

Estructura metàl·lica

El nou viaducte de Mascarat és una estructura metàl·lica d’eix recte, un pes de 114.000 quilograms i una longitud total de 43,20 m, salvant el barranc amb una única obertura isostàtica i de les mateixes característiques que el tauler original (estructura metàl·lica tipus Pratt).

A més, l’actuació de Mascarat inclou la reposició en tot el traçat (aproximadament 1,5 km) de l’actual superestructura de la plataforma ferroviària en balast per via en placa, protecció i l’execució de 12.475 m² de superfície de talús mitjançant malles de triple torsió reforçada, al llarg dels tres túnels que travessa el TRAM d’Alacant en aquesta zona.

Aquests treballs han obligat FGV a interrompre parcialment, des del mes d’abril passat, la circulació ferroviària pel que s’ofereix servei alternatiu d’autobús en les zones afectades, actualment entre Olla Altea i Calp.

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada