El Govern llança una licitació de 23,7 milions per a millorar la conservació de carreteres a Alacant

El contracte, amb una duració de tres anys, inclou actuacions de vigilància, atenció a accidents i rehabilitació del ferm, amb l'objectiu de millorar la seguretat i reduir la petjada de carboni en 136 quilòmetres de la xarxa viària de la província

Una carretera d'Alacant en obres

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

El Consell de Ministres ha autoritzat la licitació d’un contracte de 23,7 milions d’euros, destinat a la conservació i explotació de carreteres de l’Estat a la província d’Alacant, amb una duració inicial de tres anys i possibilitat de pròrroga fins a dos anys addicionals i nou mesos més.

Aquest contracte, emmarcat en el programa de manteniment de la Xarxa de Carreteres de l’Estat (RCE), cerca garantir la circulació, seguretat i serveis viaris de les vies, i promou l’eficiència energètica i la reducció d’emissions d’acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Les obres abastaran 136,326 quilòmetres de carreteres d’Alacant, incloent-hi trams específics de la N-340, que connecta Orihuela amb l’aeroport d’Alacant; la N-325, entre Novelda i Crevillent; la N-332, des del Pilar de la Foradada fins a l’aeroport d’Alacant; i la N-338, entre la N-332 i l’A-70. Així mateix, es realitzarà una rehabilitació superficial del ferm en el tram de la carretera N-340, des d’Elx fins a Crevillent, cobrint aproximadament 6 quilòmetres.

Un model mixt de serveis i obra

El contracte contempla un enfocament integral de conservació i explotació, seguint un model mixt que combina serveis i obra. Les labors inclouen la vigilància, l’atenció d’accidents, els serveis viaris hivernals, el control de túnels, el manteniment d’instal·lacions, així com l’actualització i execució d’estudis de seguretat viària i la programació de treballs de conservació per a optimitzar la infraestructura.

Des de 2022, el model de conservació incorpora mesures d’eficiència energètica en les instal·lacions de servei, com a sistemes d’autoconsum i calefacció renovable, millores en la il·luminació i la inclusió de vehicles elèctrics. A partir de 2023, s’han introduït criteris de descarbonització en els plecs dels contractes.

Les empreses participants podran presentar un pla per a aconseguir un balanç neutre de carboni en cinc anys, mitjançant compensació a través de projectes d’absorció de CO₂,. Amb aquesta iniciativa, s’espera reduir les més de 71.000 tones de CO₂ que genera anualment el manteniment de la Xarxa de Carreteres de l’Estat, assegurant un servei de mobilitat sostenible i eficient per als ciutadans.

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada