El Govern llança una licitació de 23,7 milions per a millorar la conservació de carreteres a Alacant

El contracte, amb una duració de tres anys, inclou actuacions de vigilància, atenció a accidents i rehabilitació del ferm, amb l'objectiu de millorar la seguretat i reduir la petjada de carboni en 136 quilòmetres de la xarxa viària de la província

Una carretera d'Alacant en obres

El Consell de Ministres ha autoritzat la licitació d’un contracte de 23,7 milions d’euros, destinat a la conservació i explotació de carreteres de l’Estat a la província d’Alacant, amb una duració inicial de tres anys i possibilitat de pròrroga fins a dos anys addicionals i nou mesos més.

Aquest contracte, emmarcat en el programa de manteniment de la Xarxa de Carreteres de l’Estat (RCE), cerca garantir la circulació, seguretat i serveis viaris de les vies, i promou l’eficiència energètica i la reducció d’emissions d’acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Les obres abastaran 136,326 quilòmetres de carreteres d’Alacant, incloent-hi trams específics de la N-340, que connecta Orihuela amb l’aeroport d’Alacant; la N-325, entre Novelda i Crevillent; la N-332, des del Pilar de la Foradada fins a l’aeroport d’Alacant; i la N-338, entre la N-332 i l’A-70. Així mateix, es realitzarà una rehabilitació superficial del ferm en el tram de la carretera N-340, des d’Elx fins a Crevillent, cobrint aproximadament 6 quilòmetres.

Un model mixt de serveis i obra

El contracte contempla un enfocament integral de conservació i explotació, seguint un model mixt que combina serveis i obra. Les labors inclouen la vigilància, l’atenció d’accidents, els serveis viaris hivernals, el control de túnels, el manteniment d’instal·lacions, així com l’actualització i execució d’estudis de seguretat viària i la programació de treballs de conservació per a optimitzar la infraestructura.

Des de 2022, el model de conservació incorpora mesures d’eficiència energètica en les instal·lacions de servei, com a sistemes d’autoconsum i calefacció renovable, millores en la il·luminació i la inclusió de vehicles elèctrics. A partir de 2023, s’han introduït criteris de descarbonització en els plecs dels contractes.

Les empreses participants podran presentar un pla per a aconseguir un balanç neutre de carboni en cinc anys, mitjançant compensació a través de projectes d’absorció de CO₂,. Amb aquesta iniciativa, s’espera reduir les més de 71.000 tones de CO₂ que genera anualment el manteniment de la Xarxa de Carreteres de l’Estat, assegurant un servei de mobilitat sostenible i eficient per als ciutadans.

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada