La Generalitat inverteix més de 3,6 milions d’euros per a l’adequació de la CV-800 entre Alacant i Xixona

S'implementa un tercer carril amb separador físic per a evitar col·lisions i per a permetre l'avançament, donada la gran intensitat de vehicles que registra

Alacant

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

La Generalitat està invertint més de 3,6 milions d’euros per a l’adequació d’un tram de 2,6 quilòmetres de la CV-800 entre Alacant i Xixona amb la implementació d’un tercer carril en la carretera.

Així ho ha confirmat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, després de visitar la zona de Xixona on s’està executant aquesta actuació, al costat del secretari autonòmic d’Infraestructures, Javier Sendra, i l’alcaldessa del municipi, Isabel López.

L’obra, finançada en el marc del conveni subscrit entre el Ministeri de Transports i Mobilitat Urbana i la Generalitat, va dirigida principalment a resoldre el problema fonamental en aquest tram de carretera que connecta Xixona amb Alacant i l’AP-7, amb la implementació d’un tercer carril amb separador físic per a evitar col·lisions i per a permetre l’avançament, donada la gran intensitat de vehicles que registra aquesta via.

Connexió Alacant-Xixona

D’aquesta manera, les obres permetran ampliar l’actual plataforma per a albergar una secció de les denominades ‘2+1’, consistent a dotar d’un segon carril a un dels sentits de circulació de manera alterna al llarg del tram, amb l’objectiu de permetre l’avançament, alhora que es disposa d’una separació física entre tots dos sentits amb l’objectiu de minimitzar el risc de col·lisió frontal o frontolateral.

La carretera CV-800 (anterior N-340 fins al seu canvi de titularitat) conforma la principal via de connexió entre els nuclis urbans d’Alacant i Xixona, enllaçant, així mateix, els eixos viaris de la N-332 / AP-7 / A-70 pel sud, amb l’autovia A-7 pel nord).

Aquesta via registra una intensitat de vehicles superior als 6.000 al dia, un 7% dels mateixos són pesats, associats a la presència de polígons industrials, així com a la planta de reciclatge. Finalment, l’actuació de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori inclou la construcció d’una rotonda en substitució de l’actual intersecció en ‘T’ d’accés a la planta de residus, així com la disposició d’un canvi de sentit en l’extrem sud.

Comenta el artículo
Ismael Cirujeda

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada