Transports aprova el traçat de la connexió directa entre la V-30 i l’A-3 a València

Les obres projectades compten amb un pressupost estimat de 56 milions d'euros i se situen entre els termes municipals de València, Xirivella i Mislata.

Carretera A-3 hacía Madrid

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat provisionalment el projecte de traçat de la connexió directa entre les autovies V-30 i l’A-3 sentit Madrid, salvant el nou llit del riu Túria en els municipis de València, Xirivella i Mislata. L’actuació, l’objectiu de la qual és millorar la funcionalitat de la connexió existent i alleujar el trànsit en aquesta zona, compta amb un pressupost aproximat de 56 milions d’euros (IVA inclòs).

A més, contempla el desplegament de nous itineraris per a vianants i bicicletes i de mesures de protecció acústica en l’entorn urbà per a impulsar una mobilitat activa, sostenible, segura i sana i contribuir a potenciar la cura de medi ambient i la qualitat de vida de la ciutadania.

El projecte se sotmetrà pròximament a tràmit d’informació pública, la qual cosa implica la publicació de l’anunci en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

Mapa del projecte de l’ampliació

Ampliació a quatre carrils de l’A-3 en sentit Madrid

Respecte a la millora de la connexió, es contempla la remodelació de l’enllaç de la V-30 amb l’A-3, l’ampliació a quatre carrils de l’autovia A-3 en sentit Madrid des d’aquest enllaç fins a l’enllaç d’accés a l’aeroport, la construcció de sis noves estructures i l’ampliació de tres estructures existents.

Les sis estructures noves són el pont paral·lel a l’existent sobre el llit del Túria, que servirà també per a salvar també l’encreuament sobre la V-30; el pas inferior en l’encreuament A-3 i el ramal Port-Madrid (2 estructures); el pas inferior ciclopedestre sota el ramal València-Port; la passarel·la ciclopedestre sobre el ramal València-Barcelona i l’estructura de protecció de canonada d’aigua potable existent.

Respecte a l’ampliació de les tres existentes, el Ministeri de Transports fa referència a l’ampliació del pas inferior de l’avinguda 9 d’Octubre, l’ampliació de la passarel·la per als vianants sobre els ramals: Madrid- Barcelona, Port-Madrid i via de servei de la V-30 i l’ampliació de la passarel·la per als vianants sobre l’A-3.

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Deja una respuesta

Ahora en portada
Acto de colocación del primer pilar de la nueva plataforma logística que construye Hormigones Cortés en el Parque Tecnológico Logístico-Noblejas. Foto: Grupo Bertolín.
Hormigones Cortes dispara su beneficio y mantiene una cartera de pedidos de 297,8 millones