Actualizado
Non importa o nome, importa o compromiso
Malia a polarización sobre determinadas denominacións como pode ser a sostibilidade ou as siglas ESG, as empresas deben redoblar a súa aposta polo compromiso coa súa contorna, a loita contra o cambio climático, a igualdade das persoas e a xestión ética e transparente
“Xa non uso a palabra ESG, porque se converteu nun arma, tanto na extrema esquerda como na extrema dereita”. En xuño de 2023, Larry Fink , CEO de BlackRock, admitiu que o compromiso coa sustentabilidade, o progreso social e o bo goberno converteuse nunha causa de polarización política .
Algúns movementos políticos e sociais permiten prever que os ventos están en contra do compromiso coa sustentabilidade e o compromiso das empresas co medio ambiente. A aprobación de medidas para avanzar na Axenda 2030 e os ODS (Obxectivos de Desenvolvemento Sostible) provocou unha reacción contra algúns partidos ultra políticos da Unión Europea e dos Estados Unidos, que reclaman a súa abolición e mesmo cuestionan o cambio climático.
Consideran que a implantación de medidas ESG (Ambiental, Social e Gobernanza) e a obriga de presentar información corporativa en materia de sustentabilidade, de acordo coa Directiva (UE) 2022/2464 (CSRD) 1 supón máis burocracia e un lastre para o crecemento económico.
Con todo, Larry Fink advertiu de que BlackRock non renunciaba á súa estratexia de investir en valores que teñen entre os seus obxectivos a redución neta das emisións de gases de efecto invernadoiro. O maior fondo privado do mundo e con participacións en 20 das 35 empresas do Ibex e outras 36 no mercado continuo español, por un valor superior aos 36.000 millóns de euros, mantén a súa aposta polos investimentos sostibles e a loita contra o cambio climático.
O importante non é o nome (ESG, SDG, sustentabilidade…) senón o compromiso das empresas para frear o quecemento global, políticas de bo goberno ou respecto ao medio ambiente e ás persoas. A palabra compromiso define unha “obrigación contraída” voluntariamente por unha das partes, que se compromete a cumprir. Non se trata só de “cumprir a lei”, que é unha imposición do regulador aos administrados, senón tamén de asumir máis responsabilidades, que van máis aló do establecido na normativa.
O compromiso no ámbito económico supón un cambio de paradigma na xestión empresarial. Como se obteñen beneficios empresariais e para que importa máis que canto. É máis relevante que as empresas sexan respectuosas co medio ambiente e co medio no que desenvolven a súa actividade que presentar bos resultados económicos.
O importante é a actuación das empresas no desenvolvemento da súa actividade, as medidas adoptadas para reducir as emisións de gases de efecto invernadoiro, a xestión responsable dos recursos hídricos, as medidas para acabar coa corrupción e a xestión fraudulenta, as políticas de igualdade ou as relacións co medio ambiente.
Pero ese compromiso, esa palabra que se lles dá aos grupos de interese cos que interactúan as empresas e á sociedade en xeral, debe ser medible, obxectivo e que poida ser contrastado por terceiros. De aí a importancia das certificacións externas para xerar confianza nos consumidores. É dicir, non todo é sustentabilidade e as medidas adoptadas deben contar cun aval ou acreditación conforme aos estándares aceptados polo conxunto da sociedade .
O esforzo por manter este compromiso coas partes interesadas produce bos resultados a longo prazo. Un estudo recente realizado por Deloitte sobre as principais empresas europeas conclúe que existe un impacto directo entre a mellora da xestión ESG e os resultados económicos. Ademais, sostén que vai “máis alá de ser unha moda pasaxeira”, porque será unha das principais variables que condicionará a estratexia das empresas.
A análise das 27 empresas que participaron nas catro edicións do Atlas Galego da Empresa Comprometida tamén indica que experimentaron un crecemento global do 18,5% en 2022 con respecto a 2019, cunha gran capacidade de recuperación tras o COVID-19. pandemia ano 2020.
Sen dúbida, a aposta polo compromiso achega tamén outro tipo de beneficios intanxibles, difíciles de medir na conta de resultados, como a licenza para operar nunha comunidade ou territorio, a credibilidade e a confianza dos grupos de interese .
Por iso, a pesar da polarización sobre determinadas denominacións como a sostibilidade ou as siglas ESG, as empresas deben redobrar o seu compromiso co compromiso co medio ambiente, a loita contra o cambio climático, a igualdade de persoas e a xestión ética e transparente . Isto permitirá xerar valor e riqueza a medio e longo prazo.
1. Directiva (UE) 2022/2464 do Parlamento Europeo e do Consello, do 14 de decembro de 2022, relativa á presentación de información de sustentabilidade por parte das empresas.