A atención ao cidadá, un servizo esencial
Os organismos públicos non poden converterse en atrancos para os administrados
Cómpre que quen traballa para unha Administración, xa sexa como cargo público ou como parte do cadro de persoal, teña moi claro que o seu traballo é o de servidor público. As administracións están para servir aos cidadáns. Iso, que parece unha evidencia, é preciso repetilo e apuntalalo no discurso e nos feitos. Os organismos públicos non poden converterse en trabas e atrancos para os administrados, senón no contrario, teñen que acompañar ao cidadán e teñen, en resumo, que facilitarlle as cousas, non poñerllas máis difíciles.
Por iso a atención cidadá, a interlocución directa, ten que buscar a excelencia. A Coruña foi pioneira, no ano 1993, na atención telefónica directa mediante o 010. Hoxe ese servizo sigue a ser un dos mellor valorados polos coruñeses, que na última enquisa de satisfacción déronlle unha valoración media de 4,79 puntos sobre 5. Non hai mellor recoñecemento á calidade do traballo duns profesionais exemplares.
A atención cidadá non pode ser vista como un complemento, senón como un servizo esencial. Non hai nada máis frustrante para un cidadá que sentirse perdido e desorientado na súa relación coa Administración. O Goberno de Inés Rey entende ese carácter esencial, e leva tempo traballando para mellorar a atención pública, non só mediante o 010, senón mediante a implantación de ferramentas dixitais que faciliten esa atención.
O futuro hai tempo que é presente no sector privado, mais segue a ser futuro no público
Uno dos grandes retos que temos por diante é precisamente o da atención ao cidadá. Mais o mesmo que a tecnoloxía permitiu nos anos 90 implantar o sistema de asistencia telefónica do 010, a tecnoloxía de hoxe ten que permitir ao cidadán dispor dun portelo aberto as 24 horas do día.
O que xa existe desde hai tempo no ámbito privado debe implantarse con urxencia no público. Polo mesmo motivo que hoxe facemos a maior parte das nosas operacións bancarias a través do móbil, temos tamén que poder xestionar coa Administración pola mesma vía.
O Goberno da Coruña ten avanzado na implantación de ferramentas dixitais para tal fin. Desde unha fonda reforma da web ata a reconfiguración da sede electrónica para poder realizar ata 85 trámites online. Non pode ser que no século XXI haxa administracións que funcionen coma no século XIX. O futuro hai tempo que é presente no sector privado, mais segue a ser futuro no público. O Concello da Coruña (010, cita previa, nova web, nova sede electrónica, app Millennium…) está máis cerca dese futuro, e por ese camiño avanzaremos co reto de ofrecer a mellor atención ao cidadán. Para iso, ao cabo, estamos aquí, para darlle ás persoas a atención que precisan.