Quobis, Cardama, Friscos… As empresas do Atlas ED Galicia que máis rede tecen no territorio
O Atlas Galego da Empresa Comprometida mide a relación das compañías coa súa contorna, analizando a orixe dos seus proveedores, a expansión a mercados estranxeiros, o peso da plantilla en Galicia, a participación social, o uso da lingua propia e a repercusión ao consumidor da inflación
O sector público e o privado coinciden en que unha das mellores formas de fortalecer a economía e as empresas de Galicia é construír redes de colaboración dentro do territorio ; fortalecer as relacións entre as empresas e o tecido cultural e social, incidindo no progreso do país. Por iso o Atlas Galego da Empresa Comprometida mide a relación dos colectivos comunitarios co seu “entorno”.
Cómpre salientar que na terceira edición deste proxecto impulsado por Economía Digital Galicia , e no que participaron 60 empresas cun volume de negocio equivalente ao 62% do PIB da comunidade , sitúase na categoría de “medio ambiente” no que as empresas participantes acaden resultados máis satisfactorios. O 43,4% dos participantes en Atlas logra unha puntuación de catro ou cinco estrelas (a máis alta) , mentres que o 48,3% alcanza unha posición intermedia, con dúas e tres estrelas. Só o 8,3% dos colectivos obtén unha mala posición en relación á súa implantación no territorio (é dicir, non obteñen ningunha estrela ou só unha).
Os autores do Atlas Galego da Empresa Comprometida miden a relación das empresas da comunidade co seu “entorno” a partir de sete variables: o peso dos provedores galegos, a presenza da empresa nos mercados exteriores, o volume de persoal en Galicia. , a participación social, o uso da lingua propia da comunidade, o investimento en investigación e desenvolvemento e o impacto da inflación no consumidor .
Do total de empresas participantes nesta terceira edición do Atlas, ata sete acadaron a maior puntuación en canto á súa relación co medio ambiente, entendéndose esta como Galicia. Lonxe do que se poida pensar, nesta categoría destacan as empresas que, habitualmente, non teñen tanta presenza nos medios como os grandes grupos ou as sociedades cotizadas. O gañador indiscutible é Quobis Network s, empresa con sede no Porriño e empresa líder en Europa que ofrece solucións de comunicacións unificadas tipo operador para empresas de telecomunicacións. Tamén obtendo unha excelente valoración (é dicir, cinco estrelas), Astilleros Cardama, Conservas Friscos, Insertega, Optare Solutions, o Real Club Deportivo da Coruña e Terra de Asorei .
Tamén acadaron catro estrelas outras case vinte empresas: Abanca, Hijos de Rivera, Coterena, Dinahosting, Emalcsa, Gadisa, Genesal Energy, Greenalia, Valtalia, Hospitales Cosaga, Ibercisa, Inditex, Mestrelab, Oca Hoteles, Real Club Celta de Vigo. , SIVSA Solucións Informáticas, Sogama, Vegalsa e Viaqua. Desde empresas tecnolóxicas ata provedores de servizos municipais, alimentarios ou financeiros, é unha lista diversificada, tanto polos sectores das empresas destacadas como pola súa dimensión.
Galicia ‘axústase’ á inflación
Excepcionalmente, nesta edición, os autores do Atlas preguntaron ás empresas participantes sobre a súa estratexia nun mercado inflacionista. Do total de empresas, só o 31,7% recoñece que “non lle quedaba outra opción que aumentar os prezos” no contexto actual, mentres que o 18,3% asegura que “non fixeron nada tendo en conta que se trataba dunha situación temporal”.
En todo caso, a partir dos resultados, a maioría das grandes e medianas empresas da comunidade tentaron non repercutir o incremento dos custos no consumidor. O 50% das empresas afirman que optaron por “axustar os custos operativos ao longo da súa cadea de valor ” . Ademais, como dato positivo, ningunha das 60 empresas participantes realizou axustes de persoal debido ao incremento dos custos.
Incremento das exportacións e investimentos en I+D
Por outra banda, durante o pasado exercicio fiscal 2022, a pesar da situación xeopolítica a nivel mundial, os resultados do estudo destacan o aumento do investimento en I+D das empresas participantes . Este incrementouse, con respecto á segunda edición do Atlas, nun notable 34,5%, ao pasar dos 25.414 euros investidos por cada millón de euros facturado a 34.189 euros.
Outro indicador positivo incluído na categoría “medio ambiente” é o que ten que ver co compromiso exportador das empresas consultadas. «Se ben a proporción de vendas fóra de Galicia foi do 48,2% na anterior edición do Atlas Galego da Empresa Comprometida , esa mesma porcentaxe da facturación total ascende ao 57% nesta edición, o que pon de manifesto a fortaleza comercial das empresas representadas no Atlas. e a competitividade da súa oferta. Cómpre salientar que practicamente a metade das empresas (48,3%) de Atlas dirixe máis do 70% das súas vendas ao estranxeiro”, explican os autores do estudo, cuxo director técnico é o economista Marcelino Fernández Mallo .
Se tivese que buscar a necesidade de mellorar os resultados das empresas Atlas no apartado que analiza a súa relación co territorio, sería nas cadeas de provedores , onde non se constataron grandes evolucións positivas. Así, se analizamos os provedores da cadea de valor, «as opcións con menor presenza de provedores galegos pasaron do 41,2% en 2021 ao 45% en 2022; Pola contra, as opcións con maior peso dos provedores galegos pasaron do 58,8% da anterior edición ao 55% desta. A partir deste resultado, o estudo resolve que “nun escenario que favorece o fortalecemento das redes de desenvolvemento local, a evolución resulta ser contraria á esperada, o que supón unha nova alarma para o tecido económico galego, que require de actuacións. ” “medidas urxentes para reforzar os elos débiles das cadeas de produción”.
Por outra banda, os provedores que funcionan como provedores de servizos (enerxía, obras, mantemento, seguridade, loxística…) apenas evolucionaron con respecto á anterior edición do Atlas, a correspondente a 2021.
O Atlas Galego da Empresa Comprometida pódese descargar gratuitamente na páxina de Economía Dixital de Galicia . Esta iniciativa forma parte do proxecto máis amplo Galicia Smart Business, que nesta ocasión conta co patrocinio de empresas e institucións como Copasa, Gadisa, Hijos de Rivera, Cobre San Rafael e Igape.