Conde: «O Atlas de ED Galicia fainos reflexionar, tanto á empresa como á Administración»
Economía Digital Galicia presenta ante representantes da vida empresarial, política e social da comunidade a terceira edición do seu Atlas Galego da Empresa Comprometida, que evidencia melloras na xestión ética e na loita contra o cambio climático
Aínda en plena crise inflacionista e enerxética, o tecido empresarial galego rexistrou unha importante mellora na xestión ética corporativa, ademais de avanzar na loita contra o cambio climático coa adopción de novas medidas. Estes son algúns dos resultados extraídos da Terceira Edición do Atlas Galego da Empresa Comprometida (AGEC) , elaborado por Economía Digital Galicia.
A presentación da mesma ante os medios de comunicación e representantes da vida empresarial, política e social da comunidade tivo lugar este venres, nun acto celebrado na sede de Afundación en Santiago de Compostela . Presentado polo director de ED Galicia, o xornalista Julián Rodríguez , e o director técnico do proxecto, o economista Marcelino Fernández Mallo , o acto contou tamén coa participación do vicepresidente primeiro e conselleiro de Economía, Industria e Innovación, Francisco Conde , e o presidente da Confederación de Empresarios de Galicia (CEG), Juan Manuel Vieites . Tamén estivo presente o editor do Grupo de Economía Dixital, Juan García .
Conde destacou a iniciativa de Economía Dixital Galega, que xa vai pola súa terceira edición. ” Este Atlas e os seus resultados fannos reflexionar tanto sobre empresas privadas como sobre administracións públicas “, destacou o conselleiro, quen destacou que “a transformación que se está a producir no tecido produtivo fai que publicacións coma esta sexan moi importantes”. «Neste escenario prodúcense dous fenómenos que non podemos ignorar. O primeiro, que á marxe da aposta polo local, a globalización non deixou de existir. O segundo, o contexto xeoestratéxico está cambiando pola situación global que vivimos nos últimos anos. China e Estados Unidos estanse adaptando ao novo escenario, Europa tamén. Neste contexto, dende o recuncho de España hai que adiantar, xa que a directiva está a cambiar”, sinalou, sobre a importancia dunha publicación como Atlas, unha iniciativa sen precedentes ata agora no panorama mediático galego e estatal.
O Atlas do ano da inflación e da Ucraína
O Atlas Galego da Empresa Comprometida incluíu nesta terceira edición a participación de 60 empresas con sede fiscal en Galicia que facturan máis de 39.000 millóns de euros e 233.324 empregos directos . O director de Economía Dixital de Galicia, Julián Rodríguez , destacou que son corporacións representativas xa que suman un “volume de negocio equivalente ao 61,7% do PIB de Galicia”.
Rodríguez explicou que a terceira edición aporta “profundidade á análise do compromiso das empresas galegas” ao ter xa unha “perspectiva” trienal, que nos permite coñecer as respostas das empresas a fenómenos como o Brexit, o Covid-19 ou o Guerra de Ucraína . Neste sentido, destacou que só o 31,7% das empresas aumentaron os prezos para facer fronte á inflación mentres que o 50% axustou os custos operativos ao longo da súa cadea de valor.
A este respecto, o conselleiro destacou que os resultados de Atlas, que se poden descargar na páxina de Economía Dixital de Galicia , demostran que, neste novo contexto, “o compromiso co medio ambiente e co territorio das empresas é agora un factor competitivo. Así, aludiu, por exemplo, á aposta de grandes proxectos comunitarios vinculados a fondos europeos, desde Altri ata Showa Denko ou Sentury Tire , por recorrer ao uso de enerxías renovables para abastecerse. «As empresas hoxe están preocupadas polo control das emisións, polo uso das enerxías renovables. Isto xa non se analiza como un custo, senón como un factor de competitividade”, insistiu, ao tempo que explicou que, en Galicia, o uso das enerxías renovables tamén debe verse como “unha aposta polo local, xa que todas estas iniciativas deben ter un volver coa comunidade.
“Camiño a seguir”
Entre outras conclusións, o estudo indica que o 93,3% das 60 empresas que participaron na AGEC teñen un código ético e o 91,6% delas teñen implantado “procesos de seguimento” e “sancionar malas prácticas ademais de aplicalo aos provedores”. 76,6%); resultados que reflicten un crecemento de varios puntos con respecto á edición anterior.
En canto á aplicación de medidas de sustentabilidade, o Atlas detecta un crecemento de 6,9 puntos no índice de Medio Ambiente, ao pasar de 28,87 puntos en 2021 aos 35,76 en 2022. Non obstante, Fernández Mallo explicou que “ aínda queda camiño por percorrer ”, especialmente no uso de enerxía procedente de fontes renovables ou na implantación da economía circular.
O Atlas confirma que se avanzou no compromiso co medio ambiente con respecto a edicións anteriores, pero aínda non é suficiente para acadar uns estándares óptimos. O 65% das empresas ten polo menos unha certificación oficial de xestión ambiental, pero só o 18% ten a Certificación Estándar de Xestión Enerxética 50001 e o 10% ten o certificado de Residuo Cero. O 26,7% das empresas emprega máis do 50% da enerxía procedente de fontes renovables.
Un paso máis aló da RSE
O obxectivo de Atlas, que afronta a súa terceira edición, é ir un paso máis aló dos habituais rankings de Responsabilidade Social e comprender o compromiso do tecido empresarial galego co medio ambiente, o medio ambiente, o bo goberno e as persoas a través da análise obxectiva de 20 variables. e 66 atributos diferentes.
“ Son estándares e parámetros de calidade que requiren un esforzo de transparencia por parte das empresas ”, explicou Julián Rodríguez.
Entre las más destacadas en la presente edición figuran Abanca, Congalsa, Gadisa, Greenalia, Grupo Calvo, e Inditex, que sumaron 16 estrellas o más. Con 15 estrellas figuran Emalcsa, Kaleido Logistics, Plexus, R Cable o Severiano Servicio Móvil.
Galicia Smart Bussines
O Atlas Galego da Empresa Comprometida forma parte do Galicia Smart Business da Economía Dixital Galega, un proxecto que conta con outras iniciativas como os Observatorios de Economía Dixital de Galicia, punto de encontro da economía e a sociedade galegas.
Esta iniciativa conta co patrocinio de empresas e institucións como Cobre San Rafael, Copasa, Gadisa, Hijos de Rivera e o Instituto de Promoción Económica (Igape). O desenvolvemento do proxecto correu a cargo do equipo de Tácticas e Estratexia da Comunicación, baixo a dirección de Virgilio Costas .