Atlas da Empresa Comprometida: «Aquí vimos de falar de competitividade!»
O Atlas Galego da Empresa Comprometida reúne a empresarios e representantes institucionais convencidos de que o compromiso con Galicia, o medio ambiente e as persoas non é simplemente un acto de responsabilidade social, senón un venctor de competitividade
Tres anos non son suficientes para cambialo todo, pero poucas veces foi tan evidente que as empresas, a propia economía, estean nun momento de transformación. Con este convencemento, directivos, empresarios, representantes institucionais e responsables de sustentabilidade de importantes empresas galegas déronse cita na sede de Afundación da Compostela Praza de Cervantes para a presentación do Atlas Galego da Empresa Comprometida , un proxecto de Economía Dixital de Galicia que conseguiu consolidarse en “anos convulsos”, como os definiu o presidente da Confederación de Empresarios de Galicia, Juan Manuel Vieites .
O estudo comezou a analizar o esforzo das empresas na súa relación coa súa contorna, o medio ambiente, as persoas e o bo goberno cando se estaban a preparar para os efectos do Brexit , que debeu parecer un xogo de nenos cando estalou a pandemia de Covid-19 . e máis tarde, cando a inflación se acelerou, agravada pola invasión rusa de Ucraína, que apenas lles deu tempo para recuperarse da crise sanitaria. Nese período, os parámetros valorados polo Atlas Galego da Empresa Comprometida convertéronse en vectores de competitividade.
“Aquí vimos de falar de competitividade “, dixo o vicepresidente segundo da Xunta, Francisco Conde , por se houbese dúbidas. «Non deixamos de falar de competitividade e isto é moi importante. Falamos de como as empresas poden ser competitivas neste contexto. A orientación do Atlas márcao cun elemento moi importante como é o compromiso co territorio, e como a través deste compromiso co territorio tamén se pode gañar competitividade”, insistiu ante o ateigado auditorio.
Conde debuxou o momento actual de transformación en diferentes ámbitos, dende o xeopolítico ata o social e o económico, para perfilar o papel que debe xogar Galicia na “nova directiva”. E o Atlas foi a panca de apoio entre o mundo que queda atrás e o que está por nacer: «En todas as variables analizadas existe unha enorme preocupación por parte da empresa por elementos que ata hai ben pouco probablemente non eran tan importante. Preocúpalles o control das emisións, o uso de enerxías renovables ou a revisión dos procesos (produtivos) con fins de conservación. E isto, lonxe de verse en termos de custos, estase analizando en termos de competitividade”, sinalou.
O camiño por diante
Nunha fría mañá na capital galega, a néboa disipouse mentres Marcelino Fernández Mallo, o director técnico de Atlas, desvelou os datos da terceira edición do estudo, no que participaron 60 empresas cunha facturación conxunta de máis de 39.000 millóns de euros e 233.324 empregos directos . Algúns elementos clave que detallou o economista: o 26,7% das empresas cobre a metade ou máis da súa subministración enerxética a través de fontes renovables; o 93,3% ten un código ético; O 43,3% adhírese aos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible da ONU , un salto de 15 puntos porcentuais con respecto ao ano anterior; O 78% das empresas recupera a maior parte dos seus residuos para darlle un novo uso. «A mellora é moi clara na relación da empresa co medio, é moi clara na relación coa comunidade, tamén hai unha evolución positiva no bo goberno corporativo, pero hai unha estabilidade que non é positiva na relación coas persoas. », detallou Fernández Mallo.
Refírese a aspectos como a porcentaxe de empresas con plans de igualdade, as horas de formación, a participación do persoal na valoración do desempeño directivo ou a incorporación laboral de persoas que padecen algunha discapacidade. Os datos mantense máis ou menos os mesmos que o ano pasado, estancados. O director técnico de Atlas tamén mostrou a súa preocupación pola “escasa integración” da cadea de valor . “É algo que nos preocupa moito porque cremos que será e xa é un tema fundamental de competitividade”, indicou tras destacar que está a aumentar a porcentaxe de empresas que teñen menos do 33% dos seus provedores en Galicia.
Altri e o proxecto transformador
As debilidades sinaladas polo estudo non merman o optimismo do vicepresidente sobre os avances realizados. E tamén polas posibilidades de mellora que ve no horizonte. «Que é un proxecto transformador? A que é capaz de integrar unha maior cadea de valor. Xerar unha fábrica de fibra téxtil en Galicia é un proxecto transformador porque non só xera a fibra, senón que está a repercutir no sector forestal, téxtil e enerxético”, apuntou Conde, respondendo á necesidade de implantar cadeas de valor e en referencia á fábrica. que a fábrica de celulosa portuguesa Altri pretende construír en Palas de Rei .
Tampouco o líder da patronal fixo unha lectura negativa. «A mellora continua está aí, diso saben moito os emprendedores; e hai unha gran concienciación na empresa galega coa economía circular. Avanzase dun xeito moi importante”, dixo Juan Manuel Vieites ao analizar os datos do Atlas.
Ambos agradeceron ás empresas o esforzo que están a realizar para adaptarse ao novo contexto e poñer en marcha políticas eficaces en materia de sustentabilidade, igualdade e impacto positivo no territorio. Fano mentres baten récords de exportación e destinan boa parte do orzamento á innovación. E así debe ser porque “non hai transformación sen innovación”, dixo con rotundidade Conde antes de rematar o acto, tras o que puido compartir un café con algúns dos asistentes á presentación.
Neste contexto máis relaxado, o responsable de sustentabilidade dunha gran empresa galega deu unha nova definición do Atlas: ” Son difíciles de responder, pero conteñen todas as grandes preguntas “.
O Atlas Galego da Empresa Comprometida conta nesta edición co patrocinio de empresas e institucións como Copasa, Gadisa, Hijos de Rivera, Cobre San Rafael e o Instituto Galego de Promoción Económica (Igape) . O estudo enmárcase dentro de Galicia Smart Business, un proxecto máis amplo que enmarca outras iniciativas desenvolvidas pola publicación, como Observatorios , puntos de encontro e entrevistas en formato audiovisual, que na súa última tempada tamén incorporaron a Coren como patrocinador.