Medrar lonxe de Amazon e Twitter: as tecnolóxicas galegas esquivan a vaga de despedimentos dos xigantes

Á marxe do tsunami de despidos das grandes do sector a nivel estatal, as tecnolóxicas galegas xeran arredor de 21.000 postos de traballo na comunidade e a previsión do Clúster TIC pasa pola creación de 4.500 nuevos empregos nos próximos cinco anos

Empleados de Amazon del centro logístico de Moenchengladbach en Alemania

Empleados de Amazon del centro logístico de Moenchengladbach en Alemania. EFE/EPA/FRIEDEMANN VOGEL

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

As grandes empresas do sector tecnolóxico están a vivir tempos convulsos. Empresas da talla de Amazon, Facebook, Microsoft e Twitter fixeron pública a súa estratexia de despedimentos masivos nas últimas semanas para reducir custos e mellorar os seus niveis de rendibilidade. A pesar deste contexto, as empresas tecnolóxicas galegas están en boa saúde e, lonxe da pauta marcada polos xigantes do sector, a previsión para este ano e para os seguintes é seguir crecendo.

Así o explicou a Economía Digital Galicia o presidente do Clúster TIC en Galicia, Antonio Rodríguez del Corral, quen destacou que esta vaga de despedimentos non está a repercutir na comunidade xa que “as empresas tecnolóxicas galegas seguen contratando e seguen tendo moitas vacantes”.

O presidente da agrupación formada por empresas como Altia, Docuten ou Luckia sinala que, en xeral, “as empresas tecnolóxicas de Galicia consideran que van crecer; “Necesitan máis persoal e están a buscar”. Na actualidade, “as TIC galegas xeran na comunidade uns 21.000 postos de traballo”, dixo Rodríguez del Corral. Desde 2017, o emprego no sector experimenta un crecemento anual acumulado do 6%; “Se proxectamos esta porcentaxe nos próximos cinco anos, traduciríase na creación de 4.500 novos postos de traballo”.

Esta tendencia de crecemento continúa a nivel nacional. Segundo reflicten os datos do barómetro mensual TIC Monitor, elaborado conxuntamente por Vass e o Centro de Predicción Económica (CEPREDE), o 72,8% das empresas españolas do sector prevé incrementar a súa plantilla durante o primeiro trimestre de 2023.

Despidos masivos

As vagas de despedimentos comezaron a mediados do ano pasado cando as startups de Europa e Estados Unidos comezaron a recortar a súa plantilla en máis dun 5% (nalgúns casos un 25%) como sucedeu en Shopify ou Groupon. Pouco a pouco foi aumentando a lista de empresas que se sumaron a esta tendencia e incorporando nomes de gran trascendencia e proxección internacional como IBM ou Google. 

Segundo os datos recollidos no portal Layoffs.fyi, que recompila os datos dos despedimentos anunciados en Bloomberg e outros portais, un total de 1.040 TIC no mundo despediron o ano pasado a 159.000 empregados. A eles habería que sumar as case 68.000 levadas a cabo no que vai de 2023 por 219 empresas.

Esta tendencia de recortes de persoal tamén chegou a España. Nas últimas semanas fixéronse públicos casos como Twitter, que prescindirá do 83% da plantilla, ao pasar de 29 a 24 empregados, ou Facebook, que reduciu o seu equipo español nun 18% (entre 30 e 35 empregados).

A pesar deste contexto e destes axustes globais, o Clúster TIC de Galicia rexeita a idea de que o sector estea inmerso nunha situación de crise. “Non creo que haxa despedimentos masivos na gran tecnoloxía. As cousas hai que vela en termos porcentuais; Amazon, por exemplo, contratou a 600.000 persoas desde 2017 e despediu a 18.000”, subliñou Rodríguez del Corral. 

Persoal cualificado

Lonxe destas políticas de axuste de persoal, as empresas tecnolóxicas galegas buscan reforzar os seus equipos. Segundo o presidente do Clúster, o sector está a experimentar unha gran demanda de servizos. “Hai moita demanda no mercado, espérase que chegue unha empresa TIC que solucione en tres meses o que antes facía doce”, explica.

Para poder facer fronte a esta situación, a alternativa é “ter perfís altamente cualificados, persoas altamente formadas” que poidan axudar a resolver a demanda de inmediatez. Ás veces é “difícil” mesmo atopar “profesores” para a formación interna nas empresas. A pesar diso, o colectivo considera positivo que existan estas necesidades; “Son problemas fermosos, hai demanda que hai que atender”.

O certo é que o sector experimentou cambios substanciais nos últimos 20 anos. Antes era unha das partidas nas que, en caso de necesidade de recortes, se viron máis afectadas. Porén, hoxe en día converteuse nunha actividade fundamental. “As TIC convertéronse nun compoñente esencial para o bo funcionamento das empresas, que xa non se ven tan afectadas como antes polos recortes orzamentarios”, concluíu Rodríguez del Corra.

Recibe nuestra newsletter diaria

O síguenos en nuestro  canal de Whatsapp

Ahora en portada