Reganosa e Enagás, un “acordo histórico” para desatascar a conexión do hidróxeno de Galicia á Meseta
Enagás asegura que, tras o acordo, toma a substitución de Reganosa como "promotor do hidroducto entre Guitiriz (Lugo) e Zamora" e comprométese a que estea operativo en 2030
«Acordo histórico». Así definen tanto Reganosa como Enagás o seu acordo polo cal ambas as dúas compañías efectúan un cambio de cromos. Por unha banda, a empresa galega desembolsará 94 millóns para facerse co control do 25% da planta de regasificación do Musel. Por outro, Enagás faise con toda a rede de gasodutos de Reganosa e toma a testemuña como impulsora do corredor entre Guitiriz e Zamora, que se compromete a que estea operativo en 2030.
E é que no propio comunicado no que ambas as firmas fan público este acordo revélase que «Reganosa cede a Enagás a súa posición como promotor do hidroducto entre Guitiriz (Lugo) e Zamora». Trátase da infraestrutura chave para dar saída ao hidróxeno verde que non se exporte por vía marítima ou que sexa consumido na propia comunidade.
Este tramo permitiría conectar a Galicia co corredor do hidróxeno verde que impulsa España, o H2Med. Para este proxecto, impulsado por Enagás, GRTgaz, Teréga e REN para conectar a España con Portugal e Francia, prevese un investimento próximo aos 2.500 millóns de euros. Desta cantidade, estímase que entre un 30% e un 50% será financiado con cargo a fondos europeos.
O deseño inicial do Goberno fixaba a Xixón como o punto de inicio dun eixo norte-sur ata Huelva e doutro cara ao leste para conectar con Barcelona e, posteriormente, baixar ao sur ata Cartaxena, unindo así dúas regasificadoras xa en funcionamento coa do Musel, que se atopa á espera de recibir a autorización.
Esta ausencia de Galicia nos plans iniciais forzou unha guerra política entre o PP galego e o Goberno, que a vicepresidenta terceira do Executivo central, Teresa Ribeira, quixo resolver a finais do ano pasado. “Non queda fóra do H2Med. É unha cuestión que suscitara o Goberno da Xunta e creo que respondín hai uns días. O transporte do hidróxeno está exposto no esqueleto integral de tubaxes de transporte na Comisión Europea con dous eixos vertebradores norte-sur, este-oeste, máis algunhas ramificacións. A conexión con Galicia forma parte dese proxecto no que os dous transportistas operadores do sistema de gas, Enagás e Reganosa, estiveron traballando xuntos. Así que non queda fóra”, defendía a tamén ministra de Transición Ecolóxica.
Das Pontes a Meirama
A rede de gasodutos até o de agora en mans de Reganosa conecta coa terminal de gas natural licuado de Mugardos co gasoduto Tui-Llanera en Guitiriz e Abegondo. Ademais, tamén inclúe como puntos as centrais de ciclo combinado de Endesa nas Pontes e Naturgy Sabón, así como a refinería de Repsol na Coruña e as poboacións As Pontes e Cerceda, epicentros do boom do hidróxeno na comunidade.
Reganosa conta cunha alianza coa lusa EDP para levantar unha planta de hidróxeno verde de ata 100 megawatts de capacidade no concello de Ferrolterra e, á súa vez, participa no consorcio xunto a Naturgy e Repsol para poñer en marcha un hub de hidróxeno verde de 200 megawatts en Meirama.
Os seus proxectos súmanse aos de Iberdrola e Foresa (filial de Finsa) para levantar senllas plantas de metanol verde en Begonte e Caldas de Reis cun investimento conxunto de 540 millóns de euros. Ignis, pola súa banda, expuxo a construción dunha planta de hidróxeno verde cun investimento de 50 millóns en Punta Langosteira.
Todos estes proxectos atópanse á espera de recibir o correspondente impulso en forma de conexión coa Meseta. A rede de gasodutos de Reganosa toca ao seu fin en Guitiriz, onde conta cun punto de conexión que pretendía unir con Zamora. Este plan, que quedará en mans de Enagás unha vez reciba a luz verde das autoridades, perfílase como chave para dar ás a Galicia como unha das comunidades punteiras no boom do hidróxeno verde.